View Single Post
Old 21-01-2004, 21:17
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Jongens, jongens, wat is dat hier allemaal.
Dit is toch weer typisch Belgisch. Na zoveel jaren mag een Belg weer eens met een Formule 1 rijden en dan wordt hij onmiddellijk door iedereen de grond in geboord.
Die crash is natuurlijk ontzettend jammer en komt op het allerslechtste moment. Maar er is daar blijkbaar het een en ander gebeurd dat toch tot nadenken stemt (teamorders op het slechte moment : traction-control afzetten, koude banden, olie op de baan). Wat er exact gebeurd is, zullen alleen maar enkele insiders binnen het Jordan-team weten.
Wat me echter heel triest stemt is die typisch Belgische reactie om Leinders nu direct helemaal af te schrijven.
Stel even dat dit een Nederlandse piloot was geweest, die juist
hetzelfde was overkomen, dan ben ik er van overtuigd dat gans Nederland zich nu in allerlei bochten aan het wringen was om toch maar met excuses af te komen om hun Formule 1-piloot te verdedigen. Wij Belgen daarentegen geven ons over aan een spelletje "Basje-treiteren".
Leinders heeft vanmorgen waarschijnlijk zelf ook wel een fout gemaakt. Toch blijf ik in zijn talent geloven.
Voor alle kritikasters : bekijk het palmares van Leinders nog eens even. dat spreekt voor zich. De laatste tien jaar is er geen enkele Belgische piloot die dat bij elkaar gereden heeft, ook niet Saelens, Goossens, Eyckmans, Van Hooydonk, Olivier, Van Hool of Mollekens. Dat zijn allemaal uitstekende piloten, maar Leinders is dat ook. Leinders heeft deze Formule 1-test wel terecht verdiend.
Hou toch eens op met dat negatieve gedoe en wees godverd.... eens blij dat er eindelijk nog een Belg een Formule 1-kans krijgt!
Reply With Quote