View Single Post
  #22  
Old 22-01-2004, 18:19
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Emptinne
Posts: 154
De kleplifthoogte doet hier in eerste instantie weinig ter zake.
Momenteel is in eerste instantie de lengte van de inlaatkelk van belang, afhankelijk van van uw wens aangaande het toerental van uw max. koppel en van het aantal krukasgraden dat uw inlaatklep open staat . Daarna gaat men het volume van uw inlaatkelk afstemmen op uw cylinderinhoud en dan gaat men een vorm bepalen die resulteerd in een zekere inlaatklepdiameter.
Uit een vrij eenvoudige formule bepaald men ten laatste de lifthoogte zodat een ideale gassnelheid wordt bekomen.
Dit gewoon ter illustratie dat simpele logica niet altijd juist is.
Sportluchtfilters monteren voor het zicht en voor een mooi geluid dat vindt ik OK ,maar vermogenwinst beloven kan ik moeilijk goedkeuren ,er zitten te veel addertjes onder het gras.
Reply With Quote