Amai Amai....
Een aantal feiten op een rijtje zetten:
De eerste ronde dat een F1-wagen uit de pits rijdt dient hij een aantal "checks" uit te voeren. Eén daarvan is het voluit accelereren van 3e naar 6e versnelling, in veel gevallen zonder tractie-controle. Dit om te cartografie van de motor op punt te stellen. Leinders, als F1-rookie, zal zich dan ook geen vragen gesteld hebben bij deze procedure. Als er dan op die plaats olie op de baan ligt, dan zullen weinigen op de baan blijven. Of er nu effectief olie lag of niet, dat weten weinigen, maar het voordeel van de twijfel is toch niet teveel gevraagd, of wel.
Daarna heeft men 7 uren nodig gehad om de auto weer rijklaar te krijgen. Een aantal electronische onderdelen die beschadigd waren dienden opnieuw geassembleerd te worden.
Bas is dan stipt om 16u buiten gereden voor zijn installatieronde. Om 16u10 kwam hij opnieuw buiten, en heeft nooit meer dan 4 ronden na elkaar kunnen rijden door 3 rode-vlag situaties. Ik weet niet wat jullie hadden verwacht, maar onder de 1.20 duiken in 8 snelle rondes tijd, en dit met 0 km F1-ervaring... hmmm...
We hebben ter plaatse geen enkele negatieve commentaar gehoord, wel integendeel. Hij heeft enorme pech gehad, punt.
En voor de liefhebbers, Bas zijn eerste rode vlag werd door deze rookie veroorzaakt (een zekere RB):