De Race(aholic) was in form (zoals nogal geweest...) Ik koos de Alfa van Sjumi (die heeft blijkbaar nen alfa ook...) geven ze me daar toch wel nen BMW zeker, joengens a zo nen Johnnybak.. Bij de start ging die Engelsman voor mij onverwacht vroeg in de ijzers, en ik natuurlijk z'n achterste binnen... die gast kon daar blijkbaar niet mee lachen, want toen ik hem enkele ronden later vriendelijk de deur wagewijdopenzette op het rechte stuk, ramde die los vanachter in mijne Bayeraar binnen. Van een sportieveling gesproken. Ik vind dat er in ETCC dringend, zoals in GPL, een armke (of een vingertje) zou moeten kunnen omhoogestoken worden, enfin, wij beide verder met schade, en na een ronde of 3 was de baanligging van de eerste de beste Wartburg fenomenaal beter als die fluitketel van mij... Uit de achterste banden moet het ijzer uitgestoken hebben, want zelfs rechtdoor rijden ging moeilijk... Onderstussen kwam ik de Race tegen en ik dacht, allé, die wil nog eens effe het gas openzetten, wat ik dan ook prompt deed met een miljoenen schadeclaim van het circuit van Oschersleben tot gevolg... En ik maar zeggen "das ware ein accidente, ich wolte die alfa von sjumi und si haben mir die scheissenagel von das vilbeloik gegeben..."
Die Duitsers kunnen ook niet snel lachen...