Tot mijn grote verbazing en blijdschap steunt zowel de Vlaamse als Waalse pers Freddy. Ze halen zwaar uit naar de Franse pers.
bron: pistop.tv
De beslissing van Peugeot om Freddy Loix aan de kant te zetten voor de rally van Mexico, krijgt veel aandacht in de Belgische kranten. De teneur is dat Loix geen eerlijke kans heeft gekregen van Peugeot, dat paniekvoetbal wordt verweten.
In La Dernière Heure, dat gisteren in primeur met het nieuws uitpakte, reageert Loix ontgoocheld. Hij vindt de beslissing vooral op menselijk vlak een ontgoocheling. De krant wijst ook naar de Franse pers, die van bij het begin kritiek had op de keuze van Peugeot voor Loix.
Ook Het Laatste Nieuws ziet in de vlijmscherpe kritiek in Franse media een belangrijke factor in het dumpen van Loix. Zo luidde het in Auto Moto van TF1: "Met Loix weet Peugeot nu zeker dat het dit seizoen geen enkele asfaltrally wint." Of L'Equipe: "Hopelijk heeft Peugeot het telefoonnummer van Rovanpera nog."
De Vlaamse krant concludeert dat Loix niet kon overtuigen, maar dat ook de Fransen boter op het hoofd hebben.
In Het Belang van Limburg sluit Loix zefs niet uit dat hij ermee stopt, als hij van Peugeot niet de kans krijgt om voor het podium te rijden of te winnen.
Het Nieuwsblad laat verstaan dat er andere motieven hebben gespeeld om Loix voorlopig aan de kant te zetten. Peugeot houdt vol dat er niks aan de hand was met de motor op vrijdag en Provera vergelijkt in de krant de (betere) prestaties van Duval met die van Loix.
Een paar kranten staan ook stil bij de ingenieur van Loix, Emilie Le Fur. Die zou een zeer nauwe relatie hebben met ... Harri Rovanpera.
13:10 (pba)
Mmm, nu wordt één ander wel duidelijk
Freddy is er volgens mij serieus ingeluisd... Door het team, ingenieur en wie weet ik nog allemaal. Hoe kan je in zo'n atmosfeer ooit nog op een fatsoenlijke wijze met elkaar samenwerken?