View Single Post
Old 12-02-2004, 13:04
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Waarom het er op De Paddock zogezegd lauwtjes aan toe gaat? Omdat de meesten onder ons hier de Belgische autosport 'in het algemeen' in hun hart dragen. Diegene die wel echte fan zijn van - mezelf incluis en niet alleen van Freddy - verkiezen waarschijnlijk de lauwe sfeer boven al die emotionele en dus vaak onzinnige uitbarstingen van loze anonieme kreten.
Quote:
Het nog immer stijgende aantal deelnemers hier bewijst, denk ik, dat we met onze manier van aanpakken het bij het rechte eind hebben als het gaat over "een robbertje verbaal vechten". En de eerste verbaal-geweld-discussie die echt vruchten aflevert op termijn moet ik - zowel privé als professioneel - toch nog altijd meemaken.
"Een robbertje verbaal vechten" hoeft niet meteen synoniem te zijn van agressieve taal, onzinnige uitbarstingen, loze kreten en dergelijke meer. Dat het leveren van verbale strijd op niveau en met respekt voor mekaars standpunt wel degelijk mogelijk is, daarvoor moet je waarschijnlijk naar de oertijd van dit paddockforum.
Het grote verschil is dat we toen met slechts een paar tientallen waren (allemaal echte autosportfans, een paar uitzonderingen niet te na gesproken, en dat we nu met meer dan vijfhonderd "members" zitten. Vervlakking en inhoudelijk lauwe discussies zijn blijkbaar het gevolg.
Waarschijnlijk hebben vele mensen moeite met het uiten van hun ongenoegen op een serene manier en vervallen zij daarom snel in het gebruik van krachttermen, schuttingtaal enz... Het is aan degenen die wel over de capaciteiten beschikken om zich verbaal uit te drukken om de minderbegaafden daarin een beetje te leiden, zonder hen meteen af te kraken.

Ik begrijp heel goed waar Mario op doelt met lauwe sfeer en onvruchtbare discussies en ik deel dan ook zijn mening

jan, oerpaddocker
Reply With Quote