View Single Post
Old 13-02-2004, 21:57
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Didier Andre bij KTR in 2004!

Hier de bevestiging van wat ik jullie enkele dagen geleden al aankondigde:

Quote:

World Series by Nissan: Didier André tekent bij KTR

Fransman Didier André rijdt dit jaar in de World Series by Nissan voor rekening van het Belgische KTR. "De onderhandelingen hebben een tijdje aangesleept maar werden zopas gefinaliseerd met de handtekening van de rijder" licht teammanager en -eigenaar Kurt Mollekens een en ander toe.

"Ik ken Didier al langer, hij behoort tot mijn kart-generatie en ooit waren we dus concurrenten. Een snelle jongen toen, die viermaal Frans kampioen werd en vice-Europees kampioen bij de Junioren.

Tussen 1993 en 1996 reed hij Formule Campus en F3 in Frankrijk waarna hij in 1997 naar de States verhuisde en er drie seizoenen Indy Light ging rijden. In 1998 werd hij vice-kampioen maar in 1999, jaar waarin hij ook in Champ Cars ging testen, eindigde hij pas achtste. In 2001 bracht hij het in IRL tot tweede rookie om vervolgens in 2003 naar de World Series by Nissan over te stappen; bij Serge Saulnier werd hij toen teammaat van Claude Besson. De overstap verliep aanvankelijk nogal moeizaam maar naarmate het seizoen vorderde gingen de resultaten in stijgende lijn en eindigde hij als gelijke van de initieel snellere Besson. Het is die positieve curve die we dit jaar bij KTR willen doortrekken. Niet dat ik Didier wedstrijden zie winnen maar een quasi vaste stek in de top tien zit er m.i. wel in."

Mollekens die ook voor zichzelf nog aan een aanlokkelijk programma timmert, hoopt volgende week de ver gevorderde besprekingen met een tweede (om tactische redenen nog niet nader te noemen) rijder af te ronden.

"Dat zou niks te vroeg zijn want op 9 en 10 maart staat in Jarama reeds een eerste collectieve test geprogrammeerd. In totaal zijn er voor aanvang van het seizoen vier officiële testdagen voorzien plus de mogelijkheid tot drie privé-dagen per wagen. In de loop van het seizoen kan er op de donderdagen voor de wedstrijden in Zolder, Magny Cours, Lausitzring en Valencia getest worden." (HvO)