Quote:
Originally posted by pipo
Waarschijnlijk omdat het ontwikkelen van een echte race diesel ook zeer duur is. Bij Ricardo in G.B. (diezelfde die de versnellingsbakken maken van de Audi R8) hebben zo een project lopen en zij zijn ook tot tot die conclusie gekomen. Een ander probleem is het extreem hoge koppel en gewicht van zulke motoren. Er bestaan geen versnellingsbakken die dat aankunnen, dus nieuwe ontwikkelen die ook veel zwaarder zouden zijn. Alsook het reglement, als je een diesel maakt volgens dezelfde reglementen dan de benzineversie, zal die benzineversie altijd performanter zijn. Alleen het verbruik zal beter zijn, maar de diesels mogen dan minder meenemen dan benzineversies dus valt dat voordeel ook weer weg. Er zal waarschijnlijk wel zulke racemotoren komen, maar ik denk dat ze met de benzinemotoren zullen blijven racen tot ze kunnen overschakelen op de milieuvriendelijke brandstoffen. De Nasamax Reynard is hier een goed voorbeeld van.
|
Trouwens meer info over die Ricardo diesel race motor vind je
hier.
600 pk bij 6000 tpm (de slag is bewust kort gehouden hiervoor) uit een 4.6 V10 en meer dan 800 Nm koppel
common-rail met een inspuitdruk van 1800 bar en elektronische gecontrolleerde injectoren