View Single Post
Old 20-02-2004, 20:29
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Groot nieuws !!!

Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy

Net gelezen op autosport.be

Quote:
Marc Goossens runt voortaan RACB Formula Renault Academy!

Het gerucht circuleerde al een tijdje maar wordt thans ook officieel door Renault België bevestigd: Marc Goossens neemt de organisatie van de F.Renault Academy over van Team Astromega en bekommert zich dus om de sportieve en technische omkadering van beide laureaten van de recente Rookie-test.

Marc Goossens lijkt niet uit de actualiteit weg te branden. Het voorbije weekend nog mocht hij z'n eerste Daytona-deelname met een podiumplaats vieren en thans ziet de Gelenaar zich uit verscheidene kandidaten verkozen om de FRA te runnen.

"Aanvankelijk vroeg Renault me de job over te nemen die Thierry Tassin tot voor kort waarnam" aldus Marc aan autosport.be. "Tassin krijgt immers andere opdrachten binnen Renault België zodat hem niet voldoende tijd blijft om de rookies te begeleiden. Want daar ging het in eerste instantie om: coaching en consultancy van Christophe Mawet en Bertrand Baguette, de nieuwe laureaten van de F.R.Academy. Gezien een en ander compatibel bleek met een eventueel programma waarin de 24U van Le Mans, Sebring en Petit Le Mans centraal staan, heb ik mij daartoe geëngageerd. En meteen ook een tegenvoorstel gedaan dat er in bestond een eigen structuur ter beschikking te stellen. Beide F.Renault's zijn immers eigendom van Renault maar nu Astromega niet langer bij het opzet betrokken is diende tevens een nieuw team gezocht binnen hetwelk beide rookies en ikzelf aan de slag konden. Ik hoef dus enkel te investeren in een atelier en camion.

Oud-Astromega-teammanager Sam Boyle die nota bene zelf kandidaat was voor de job vervoegt me als partner binnen de BVBA Marc Goossens Motorsport. Sam heeft ervaring zat wat het runnen van een team betreft en zodoende kan ik mezelf volledig toeleggen op de sportieve en commerciële begeleiding "mijn" beide youngsters, zoals initiëel de bedoeling was."

Autosport.be: Een van de wrijvingspunten voor Mikke Van Hool was het met Renault bedongen kontrakt: dat gaf hem nauwelijks enige financiële armslag, of anders gezegd: hij kon er zo goed als niks aan verdienen.

"Dat is ook de reden waarom ik op een derde wagen heb aangedrongen. Die kan als guest car en als spare car dienst doen. De hele onderneming wordt pas echt rendabel indien ik zelf ook een vierde F.Renault kan inzetten. Daar wordt momenteel aan gewerkt.

Autosport.be: Is dit de eerste stap naar een omscholing?

"Het feit de RACB en Renault als partner te hebben is voor elk beginnend team vanzelfsprekend een ideale start en biedt me misschien ook als piloot nieuwe perspectieven. Want van de rijder Marc Goossens is men nog niet af. Ik begin dan wel aan mijn twintigste seizoen maar stoppen is nog lang niet aan de orde van de dag!" (HvO)
Dit is écht prachtig nieuws vind ik! Ik heb er al het vertrouwen in dat Marc dit tot een goed einde zal brengen. Meer zelfs, volgens mij gaat hij er voor zorgen dat de FR1600 écht gaat door breken, met gevolg dat we dan een degelijk deelnemersveld zullen krijgen!