WRR is een product van The Broadcasting Company. Een bedrijf waar ondermeer WRR-reporter Greg Strange bij betrokken is.
Twee jaar geleden werd ik ooit gepolst om een Nederlandstalige service te verzorgen voor WRR, toen ik nog ter plaatse het WRC volgde.
Ik kreeg toen alle faciliteiten (ISDN-verbindingen), maar een bezoldiging zat er niet in.
Ik vermoed dat de huidige medewerkers wel iets zullen verdiend hebben, toch zeker hun onkosten terugbetaald, maar veel zal het niet zijn.
Het was dus allemaal zeer low budget, maar persoonlijk vond ik de verslaggeving uitstekend.
Ze hebben inderdaad een behoefte gecreëerd, maar dat is nu eenmaal een commerciële wetmatigheid.
Het gat in de markt zoeken of het zelf maken en dan invullen.
Het zal wel allemaal inderdaad met voorbedachten rade zijn gebeurd. Als WRR een redelijke vergoeding vraagt (max. 50 euro voor het hele seizoen), dan ben ik bereid ervoor te betalen.
De vraag is natuurlijk ook of die rijke WRC-teams niet beter de zaak kunnen financieren, want de zender is ook in hun eigen belang.
In ieder geval vind ik WRR het type-voorbeeld van toegevoegde waarde op internet, waarvoor betaling gevraagd wordt.