View Single Post
Old 08-03-2004, 23:36
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Mijn allereerste F1 wedstrijd die ik op Tv zag zal waarschijnlijk veel op GP Legends geleken hebben . Mijn absolute favoriet was toen Jim Clark, na zijn dood werd dat Jack Brabham.

Heel veel later tijdens een bandentest op Zolder heb ik John Watson leren kennen. De ganse dag als snotter in zijn box gestaan. Telkens als Watson de box binnen kwam mocht ik zijn helm vasthouden zodat hij zich makkelijker bukken kon. Voor diegene die de boxen van toen niet zouden kennen “tussen circuit en boxvloer zat ongeveer 1 meter hoogte verschil”.
De dag nadien mocht ik mee eten in de tent van team en sponsor (First National City Bank) helaas toen nog geen luxe mobilehomes.
Toen Watson ook nog de voorlaatste GP in Zolder (1982) won kon er niets meer gebeuren. John Watson was en bleef mijn grote HERO.

Tot ik op 27 april 1984 een zekere Ayrton Senna zag rijden op Zolder in een Toleman Hart Turbo TG 184 (nr 19).
F A B U L E U S ! ! ! ! ! ! ! ! !
Zins die bewuste 1ste Mei heb ik eigenlijk geen echte favoriete F1 piloot meer, de meeste sympathie gaat wel naar Rubens Barrichello maar supporteren doe ik voor Ferrari (met of zonder Schumacher).

Natuurlijk kwam in de periode van Boutsen ook mijn chauvinisme even bovendrijven maar als F1 piloot heb ik Thierry eigenlijk nooit graag zien rijden, als endurance piloot daar en tegen !!!!

Zins 1982 heb ik alle GP’s van België live gezien, vanaf 1984 zelfs actief aan meegewerkt.

Yvette Fontaine was in mijn jeugdjaren DE toerwagen pilote. Yvette zou jaren later zelfs de horeca zaak in het centrum van Hasselt die ooit van mijn ouders was overnemen.

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Wat mij hier opvalt: veel Senna fans hebben na zijn dood Hill als favoriet gehad .................
Ik heb dat mens zelfs nooit graag zien rijden. Hill heeft al mijn sympathie verloren in 1982 (?). Tijdens het Ford Festival in Brands Hatch (het jaar dat ook Van de poele meereed) heb ik Hill dingen zien doen die echt niet mooi waren.
Reply With Quote