View Single Post
Old 10-03-2004, 01:54
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

nieuwe vorm van launch control op de Renault?

op f1racing.nl staat net te lezen dat iedereen wel verschoten was van de snelle starts van beide Renault-wagens, insiders denken dat Renault een alternatieve, maar legale manier van traction controle ontworpen heeft:

Quote:
"De start is één van de belangrijkste momenten van de start en één van de beste kansen om rijders in te halen. Het spreekt vanzelf dat we daar dus veel aandacht aanbesteden, maar over systemen en regels wens we niet te praten. Ik kan jullie enkel aanraden de regels goed te lezen," hield hoofdingenieur Pat Symonds de boot af.

Die regels zeggen dat het gebruik van launch control in 2004 niet langer is toegelaten. Ook traction control mag slechts gebruikt worden nadat de wagen al 100 meter heeft afgelegd. Enkele insiders vermoeden echter dat Renault een alternatieve vorm van launch control zou hebben bedacht. Een expert zegt dat het team de wielspin bij de start zou verminderen door de benzinetoevoer te regelen. Dat zou een gelijkaardig effect als launch control creëren, maar zou wel legaal zijn.
Als ik zoiets lees, krijg ik alleen maar meer bewondering voor het Renault team, volgens mij de grootste kanshebbers om Ferrari te verslaan hoor!! binnekort nog nieuwe motor erin!