Quote:
Originally posted by pascual
En dan op het VRT nieuws : "Baskische separatistische beweging ETA"; daar kunnen ze in Spanje dus niet mee lachen, het gaat dan wel om de Baskische terreurorganisatie ETA en dat is een groot verschil, Belgie is het enige land waar ze nog deze term gebruiken. Daar komt dan nog eens bij dat ze het in twijfel trekken dat ETA achter deze aanslag zit, wie denken ze wel dat ze zijn? Ze hebben hier al eens gans Spanje op hun achterpoten gezet met het niet willen uitleveren van enkele kopstukken van de ETA, die in Belgie natuurlijk onderdak hadden. In Belgie kan blijkbaar alles, als je maar niet te snel rijdt.
|
Het hangt er natuurlijk allemaal vanaf vanuit welke hoek je het bekijkt. Wat voor de ene "terroristen, opstandelingen, rebellen en uitschot" zijn, zijn voor de andere "helden, vrijheidstrijders, en vechters tegen de onderdrukking". Ik vind de berichtgeving op de VRT heel degelijk en objectief, hoor.
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Wat er vandaag in Madrid gebeurd is, is crapuleus en lafhartig; en is onder geen enkel beding goed te keuren. Als ik de laatste berichten hoor (niet enkel van VRT, maar ook van CNN, BBC World en TVE) dan is het echter nog helemaal niet zeker of de ETA achter de aanslagen zit.
Men begint steeds meer in de richting van Al Qaeda te denken. De onvoorwaardelijke steun van de Spaanse regering aan George W. Bush in de Irak-oorlog is daar natuurlijk niet vreemd aan.