Quote:
Originally posted by flugel
Jaja zo is't makkelijk hé Een ander laten lopen... voor mijn part mag het vliegende start zijn... dan hebt ge probleemjes zoals verleden jaar in den eersten bocht niet
|
Och, er kan altijd wat gebeuren hoor; bij een vliegende start is er bij de eerste bocht al veel meer snelheid dan bij een Le Mans of een traditionele start. Gevolg; als het dan nat ligt en er zijn er een paar die hun misremmen dan kan de klap wel eens groter zijn dan de lichte "tik" die je anders zou meekrijgen bij een gewone start.
Ik weet één ding, als die bescherming niet op de kart zou zitten zou er al een heel deel veeeeel voorzichtiger zijn om die eerste bocht door te komen. De eerste twee-drie ronden komt er trouwens altijd wel wat trek- en duwwerk bij te pas, iets wat ik zelf als piloot eigenlijk niet zo erg vindt... maar ik spreek dan ook niet over pipo's die volle gas in je gat vlammen terwijl jij aan het remmen bent, maar zo met een man of vier half naast elkaar die eerste bocht aansnijden heeft voor mij toch altijd zijn charmes
Ik denk dat we morgen onder de piloten nog eens een stemming zullen laten gebeuren over de start... we zien wel.
Er ligt alvast nog een verrassing te wachten waarvoor je niet persé de race moet winnen om het mee naar huis te nemen