View Single Post
Old 14-03-2004, 17:11
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Het was weer een leuke race!! Perfecte organisatie van de Flitser! Heb me schitterend geamuseerd, al zat het geluk ons weer niet mee. Er stonden eigenlijk 2 halve Calamitas teams aan de start (Calamitas en Wesp, in het laatste team reed ik) en beiden hadden serieuze pech. Wij (wesp) hadden een kart met heel goede baanligging, maar geen goede moteur (en dat hadden we juist nodig aangezien zowel ik als mijn teammaat vrij zwaar zijn). We stonden na de kwalifs pas 14de.
Mijn teammaat neemt de start, verloopt niet helemaal goed en we liggen laatste. We kunnen dan wel een paar plaatsen terug winnen, maar dan valt onze kart een eerste keer in panne. We krijgen een nieuwe kart, maar ook die laat het afweten na een paar rondes. We krijgen dan onze 3de kart (dewelke onze eerste kart terug is die gemaakt is). Na een uur neem ik het stuur over en kan probleemloze stint rijden. Enkel verlies ik altijd veel terrein op het rechte stuk. Dat uur had ik trouwens nog een heel mooi duel met X-treme Racer die ook slechte kart had. Een heel uur wiel aan wiel gereden.
Dan halverwege de race terug stuur overgedragen aan teammaat en het begint te regenen. Nu hadden we wel goede papieren: zware piloot + kart met supergrip. Dit was ook aan onze tijden te merken, we waren direct bij de snelsten. Ook ik in mijn laatste stint kon bijna iedereen van me afschudden (op 2 a 3 man na) tot ineens mijn kart stilviel (water in motor???). Marshalls kregen kart nog wel terug in gang, maar de kart reed echt niet meer. Als iemand we voorbij haalde, dan stond ik echt stil. Verloor onmiddellijk een half recht stuk per ronde (zonder overdrijven). Uiteindelijk zijn we dus 15de geeindigd.
Niet echt heel hoog, maar we hebben ons wel geamuseerd. En we hebben zowel droge als natte omstandigheden gehad, van alles wat dus!!
Reply With Quote