View Single Post
Old 29-03-2004, 09:09
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by VASer
Onervaren zijn ze zeker niet, maar de Marcos, de vele pk's, hebben ze zeker nog niet onder de knie.

Dat kan, race, na race, alleen maar beter worden, 't is tenslotte nieuw speelgoed voor hen.
Hier moet ik toch even ingrijpen...
'k heb liever dat je eerst twee klokken hoort luiden alvorens veronderstellingen te maken...

De Marcos is uitgerust met een 2.0 liter turbomotor... het "topvermogen" van deze wagen is inderdaad hoog, nl 380pk.
Dit wil niet zeggen dat we met dit vermogen starten in een uithoudingsrace.
Ik heb met zo'n zware wagens nog vrij weinig ervaring. Mijn vader wel iets meer, maar ook hij heeft toch ook even nodig om aan de Marcos te wennen.
Om deze reden hebben we er bewust voor gekozen om rustig te beginnen, dwz. met een lage turbodruk. Als ik je vertel dat we deze race met ongeveer 260 à 270 pk gereden hebben, dan durf ik zelfs gerust te zeggen dat we dit niet slecht gedaan hebben.
Dominiek Paret heeft ons een dikke proficiat gewenst... en hij is nu ook niet dadelijk een onervaren man hé.
We hebben trouwens 3 à 4 ronden verloren door een klein mechanisch probleempje. Voor de rest hebben we de hele race constant 1.49 - 1.50 gedraaid.
Ik denk dat je met deze manier van werken veel meer respect verdient, dan in het begin alle registers open te trekken en gekke dingen te gaan doen...
De volgende races gaan we het vermogen opdrijven... Er staan nog een aantal aanpassingen op het programma, maar dat is interne keuken... dus wacht het seizoen maar rustig af...

Last edited by B.V.S.; 29-03-2004 at 10:49.