View Single Post
Old 14-10-2001, 23:36
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Ik vraag me min of meer af waarom Paul Stoddart voor Yoong heeft gekozen als vervanger van Marques. Waar Marques nog aan de knieën van Alonso kwam, komt Yoong nog niet aan z'n enkels. Of heeft dat met die Magnum-sponsoring te maken ofzo ?

Ik koos voor Montoya, maar Alonso staat daar even dichtbij.
Monty toonde zijn kunnen, en deed ongeveer hetgene wat Villeneuve deed in '96, enkel had Jacques toen wel dé juiste auto onder z'n achterste zitten, iets wat van de BMW-Williams van dit jaar, vooral qua betrouwbaarheid (en diffusers ), niet gezegd kon worden.

Raikkonen leek me dan wel weer mee te profiteren van de uitmuntende Sauber. Ook het feit dat Heidfeld toch -naar mijn mening- nog nét iets de beter was van de twee telde min of meer mee. Het blijft natuurlijk een prestatie om zomaar uit het niets die F1-bolide onder controle te krijgen, hoewel je dat toch ook al in vraag kunt stellen; Button, Raikkonen...weinig ervaring, toch direct competitief. Heb je eigenlijk nog wel 'scholing' nodig in andere autosport-takken, de 'trapjes' naar F1 ? F3000-coureurs moeten zich toch min of meer 'geambeteerd' voelen als F1-teambazen veelbelovende rookies uit de rangen halen.
Volgend jaar zit Raikkonen in een ander leerproces: de wagens en circuits kent hij nu ongeveer al, nu moet hij enkel nog het presteren aan de top gewoon worden. En dat kan soms zwaar tegenvallen. Laten we nochthans hopen dat hij in de voetsporen treedt van die andere Fin, die we hopelijk (God, I beg you) terug gaan zien in 2003.

Bernoldi was dikwijls Verstappen voor in de kwalificaties en reed zich in de schijnwerpers in Monaco, met z'n opstoppen van Coulthard. Maar debuteren in een Arrows is natuurlijk nooit makkelijk, en als je ipv een matig coureur als Marques, een ervaren coureur als Verstappen naast je hebt, én nota bene in een oerslechte Arrows zit, kan je normaal gezien zowiezo weinig furore maken.

Burti...tjah. De Jaguar was nu ook niet bepaald schitterend, en die overstap naar Prost leek me niet echt aangeraden. Ik betwijfel het zelfs of hij ooit nog F1 rijdt aangezien hij nu reeds een flinke achterstand heeft opgelopen en er coureurs genoeg zijn die ook eens een kansje willen krijgen in F1.

Tomas Enge ? Reed die mee dan ? Wie is dat ?

Last edited by Finish; 14-10-2001 at 23:39.
Reply With Quote