Quote:
Originally posted by Rrubinio
Geef mij maar GP3, vooral nu de al zo lang aangekondigde GP3 add-on er is. Waanzinnig !!!!!!!!!!!!!
...
GPL: is volgens mij geen echt spel, maar meer een monument voor de F1. Een echt hebbedingentje.
Groetjes
|
GP3 is bij mij een goede 2e.
Maar GPL is toch echt de topper. En dat al vanaf 1998!
In mijn ervaring de enige game waar je niet zomaar even in wegrijd. Oefenen...oefenen...oefenen...en langzamerhand die rondetijden omlaag brengen.
Het wordt nog steeds gezien als het F1 spel dat de werkelijkheid (qua car-physics) het beste benaderd. De GPL-engine is nog steeds ongeėvenaard. Alleen Nascar 4 is een degelijke concurrent, maar dat is geen F1 spel.
Zelfs na een jaar intensief rijden (in league-verband) wordt ik nog steeds beter. Iets wat ik goed kan afmeten aan mijn league-collega's tijdens de online races (ja ja, met (max) 20 man ONLINE !!!).
Ik ben ooit begonnen in een Cooper, een goed beginnerswagentje, niet al te nerveus.
Nu zit ik in een Eagle Weslake en binnenkort ga ik de hypernervueze, maar supersnelle Lotus proberen te temmen.
Vermakelijk van online GPL racen is vooral dat hotlappers hard door de mand vallen. Tussen kwalificeren en het rijden van een race zit in dit een wereld van verschil.
En let wel, je kunt al met een simpel 28K8 modempje zonder problemen online racen (enigzins afhankelijk van je provider natuurlijk).
Voor de die-hard hotlappers is er echter een wereldranking op het net te vinden.
Hier kun je zien hoe jouw GPL-handicap zich verhoudt tot die van de rest van de wereld, welk land de beste GPL-racers herbergt ...etc.
Dus Rrubinio, ik zou het niet willen afdoen als een hebbedingetje of een monument

.
Het is het meest volwaardige F1 spel dat ik ken.
Vooral de enorme verschillen in physics tussen de diverse bolides is een kick. Tijdens online racen kan ik vaak aan het motorgeluid horen wie er in m'n dode hoek schuin naast me zit, zodat ik eventueel kan anticiperen op zijn rijgedrag

.
Wekelijks wordt er wereldwijd in talloze leagues spectaculaire online wedstrijden gereden.
Regelmatig gratis nieuwe add-on circuits. Goede ondersteuning vanuit de de GPL-community, Gratis tools zoals circuit-trainers en replay-analysers (voor automatische verwerking van je raceprestaties), uitwisselbare replays van wedstrijden...etc.
Algelopen augustus is er zelfs voor de 2e keer een "Europees kampioenschap" geweest in Zeist (NL). Een heftige strijd (over 2 dagen) tussen Zweden, Finnen, Denen, Duitsers, Engelsen... in de Hyperstims van Bernax.
NB.
In Nederland is de FGPLL league (B/NL met 3 divisies afgelopen seizoen) juist overgegaan in de overkoepelende DSZ organisatie voor online racen. Vanuit deze organisatie wordt binnenkort weer een nieuw online-GPL raceseizoen opgestart (vermoedelijk zo'n 4 divisies (60+ deelnemers)).
Daarnaast is er de TVRL "starters"league (B/NL).