Elk jaar weer dezelfde discussies in de autosport, voordat men aan een seizoen begint is men op de hoogte wat de inhoud van het reglement is. Anders gezegd, iemand die zich inschrijft gaat akkoord met de geldende regels.
Om daar achteraf over te gaan zeuren vind ik presoonlijk een zwaktebod.
Zelfs ik

kan punten halen in de Mini Challenge als ik de reglementen in optima forma benut, zal weliswaar geen kampioen worden omdat ik maar 50% wedstrijden kan rijden in mijn strategie.
Hoe werkt die strategie? Nou heel simpel, ik zoek gewoon een supersnelle piloot die voor mij de eerste race wint. Resultaat daarvan is dat ik van pole mag vetrekken in race 2................met mijn kontje breed te houden zal ik wel wat plaatsen verliezen, maar een mooie ereplaats heb ik altijd te pakken.
Hoor ik thuis op de eerste plaats van de startgrid? Nee, zeer zeker niet maar ik maak gewoon gebruik van de reglementen zoals ze op dit moment zijn. Mijn prestaties zijn dus ietwat vertekend...............is dat eerlijk
Groot deel van het probleem zou opgelost zijn als kwalificatie 1 de grid bepaald voor race 1, en kwalificatie 2 de grid voor race 2.
Tijdens de kwalificatie mag maar één rijder op de baan komen van een wagenbezetting die uit twee rijders bestaat.
Coureur A traint in kwalificatie 1 en zal ook race 1 rijden, coureur B traint in kwalificatie 2 en zal race 2 rijden. Op die manier zou je wel kunnen overwegen om alleen het beste resutaat te laten tellen per coureur. Iemand die alletwee de races rijdt kan op die manier zijn risico een beetje spreiden. Een coureur die maar één race rijdt per weekend kan op die manier wel meedoen voor het kampioenschap................en zal de de race starten op de plaats die hem of haar van nature toekomt.
In mijn geval zou dat betekenen dat ik achteraan moet starten en nooit in de punten kan eindigen