De kosten worden ook te hoog voor de privateers, de europese races zijn allemaal nog wel te doen, maar de laatste 2 races zal een probleem worden, het kost een vermogen om een compleet team naar Dubai of naar Zhuhai te laten reizen. die 2 races zijn toch 20% van het kampioenschap waardoor de teams die echt kampioenschaps aspiraties hebben wegblijven.
Kan er opzich wel bij:
Quote:
Zwaan’s GTR Racing contracteert Val Hillebrand [ 13-04-2004 ]
De jonge talentvolle Val Hillebrand (23) zal de rest van het seizoen uitkomen voor Zwaan’s GTR Racing. Het Nederlandse team en Val Hillebrand hebben een overeenkomst gesloten voor de resterende 10 races van het FIA GT kampioenschap. Dat betekent dat we de in België woonachtige Nederlander ook tijdens de 24 uur van Spa-Francorchamps in actie zullen zien in een Viper.
Voor Hillebrand zullen het de eerste serieuze races in een GT auto zijn. Na een start in de kart en de verschillende formule klasse’s werd Val Hillebrand ingelijfd bij het sportscar team van Jan Lammers. De jonge coureur wist daar opmerkelijke prestaties neer te zetten die hem o.a. de titel Rookie of the Year 2001 en de wereldtitel in het FIA Sportscar Championship 2002 opleverde.
Na een rustig 2003 zijn de pijlen van Hillebrand nu gericht op het FIA GT en Zwaan’s GTR Racing. Voor de tweede race van het seizoen op het circuit van Valencia, Spanje zal Val Hillebrand de nummer 10 Viper delen met Christophe Bouchut en Arjan van der Zwaan. De nummer 9 Viper van het team wordt net als tijdens de eerste race van het seizoen bestuurd door Rob van der Zwaan, Klaus Abbelen en Henrik Roos.
Val Hillebrand: “De kans die Zwaan’s GTR Racing me geeft om te laten zien wat ik in een GT auto kan waardeer ik ten zeerste. Ik heb er een goed gevoel bij ondanks dat ik even zal moeten wennen aan dit type auto. Top zes finishes moeten mogelijk zijn en gecombineerd met continuďteit zouden we goede zaken moeten kunnen doen voor het eind klassement. Met deze nieuwe dimensie in mijn carričre wil ik ervaring op doen die goed is voor de langere termijn.”
Arjan van der Zwaan: “We zijn blij dat Val Hillebrand deel is geworden van ons team. Gezien zijn leeftijd en staat van dienst is Val een waardevolle toevoeging. In combinatie met de ervaring van Christophe Bouchut en het betrouwbare karakter van de Viper hopen we in Valencia goede zaken te gaan doen. Het feit dat we Val hebben kunnen vastleggen voor de rest van het seizoen geeft rust en stabiliteit in het team.”
www.racefriends.com
|