View Single Post
Old 13-04-2004, 23:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
camso paasweekend: niet-contactklassen

genoeg animo in de bangerraces thread. Er is echter nog wat meer te zien in Warneton. Ik ben enkel zondag geweest, twee dagen is redelijk duur en het is toch 2 uur rijden naar ginder.

prive cars: zalige klasse. Dit is de klasse van de gewone man. koop gewoon een oud autootje, sloop er alles uit en ga maar ana de gang. Awel het mag geweten zijn als ik ooit is wat geld bij elkaar krijg ga ik daar toch is een keertje rijden.

national hot rods: slechts 5 wagens. saai zegt u? denk nog maar eens. Het speedwaysysteem (snelste wagens starten achteraan) zorgt voor spanning. Stel je voor een coureur (de traagste) start aan de startlijn de rest een halve ronde (220 meter) erachter. halverwege de koers komt het pak van 4(die nog steeds samen hangen) die leider tegen. Close racing verzekerd. Enkel waar is die knappe (al is het een vreselijk idee hem geel te schilderen) audi?

stock rods: beetje lagere klasse dan de national hot rods: eigenlijk zelfde verhaal hier. Close racing zonder elkaar te raken.

lightning rods: Dit was de ondekking van het weekend. Allemaal ford sierras met 1993CC. Het is in deze klasse dat Joep #88 rijdt. Altijd leuk dat je iemand 'kent' in een klasse en dus supportereden we (ons ma en ik) voor hem (ook al is het een Nederlander ). Spannende klasse en we vermelden ook dat Jopep enkele malen 3de werd na achteraan gestart te zijn (speedway systeem dus). Joep reed in de finale tegen een tragere deelnemer op en belande daardoor in de muur. Wat schade voorraan en toen ging het blijkbaar niet meer zo goed maar
dat moet hij zelf maar is uitleggen. Leuk weetje camso heeft alle wagens op de testbank gezet. de meeste Pk's die gevonden zijn zijn 165
en de minste 115. Redelijk groot gat dus en darom gaat camso dit eens onderzoeken. Je kan nu zeggen er wordt daar vals gespeeld maar dat gebeurd in de cliocup en de andere cup klassen even lustig. En als ik dan vorig jaar verneem van een clio cup rijder dat er al twee jaar niet mee ronder de motorkap gekeken wordt dan kan ik alleen maar stellen dat camso de juiste beslissing neemt.

Camso V8: van 3 naar zes wagens en wagen 7 en 8 zijn in bestelling. Helaas is het veld nog niet echt aan elkaar gewaagd en daardoor was de
koers wat saai. Als er in de laatste koers dan nog 2 mensen die voor
de eerste keer rijden het reglement aan hun laars lappen (duwen tot de
andere in de muur zit en express binennrijden) dan is het helemaal
naar de knoppen. Beslissing van camso: deze mensen treden niet meer
aan in deze klasse.

eindconclusie: Speedway is iets anders dan circuitracen. Het was nu
reeds de 3de maal dat ik daar was en het loont de moeite. het is
duurder dan Zolder (20€ voor één dag) maar daar kunnen de mensen ook
niets aan doen. Het moet namelijk ook terugverdiend worden de bouw
van zo een ovaal.Wat heb je niet in Warneton? irritante vips, omhooggevallen bv's,... Oh en de friet is even lekker als in Zolder. het is namelijk dezelfde

Reply With Quote