van een incidentloze race zou ik niet durven spreken. Bij de eerste bocht waren er al schermutselingen met carbonschade tot gevolg en ook de opgave van Schneider zou, volgens Bernd zelf, te wijten geweest zijn aan een contact met een van de Audi's. De ophanging is kapotgegaan bij de Merc van Schneider na 2/3de koers.
Klaus Ludwig wees er in zijn commentaar trouwens ook op, dat ze maar beter niet te veel meer gaan leunen tegen elkaar gezien de bolides van nu, 10x fragieler gebouwd zijn dan pakweg 10 jaar geleden. De schade aan Schneiders auto zou daar het mooiste bewijs van zijn. Toch maar beter oppassen en echt clean rijden lijkt me zo.
Jean Alesi heeft in ieder geval duidelijk gemaakt dat hij de DTM nu écht onder de knie heeft en zeker bij de titelkandidaten mag gerekend worden.
Garry Paffett was gewoon subliem, vorig jaar nog met een klantenwagen onderweg en dit jaar al onmiddellijk top in de fabrieks Merc. Wel liet hij zich tot een foutje verleiden waardoor Schneider hem knap voorbij kon. Mooie aktie was dat. Albers ook weer top om van 10 naar 2 te rijden, en zoals gezegd, Dumbreck van een uitzichtloze laatste naar de 6de. Sjiek!
De Mercs hadden iets meer topsnelheid, maar toch beloofd het een spannend seizoen te worden, zeker op de iets meer bochtige circuits, zullen de Opels en Audi's een veel prominentere rol gaan opeisen.
En Frentzen, tja die moet zijn draai nog vinden in deze formule. Komt wel goed met die kerel.
De 16de plaats van Frank Biela, toch een oud-DTM-kampioen, viel me veel hader tegen dan de 11de van Frentzen.
|