Thread: CAMSO op VTM
View Single Post
Old 19-04-2004, 17:18
Breezz's Avatar
Breezz Breezz is offline
De Paddock Rookie

Ik ben een tijdje niet op De Paddock kunnen komen, maar nu ik dat hier zo allemaal lees, zijn er toch een aantal dingen waar ik graag op zou willen reageren

Quote:
Originally posted by Steve
En dat de vtm een achterlijke zender is wisten we al lang.
Quote:
Neen, geef mij maar circuit, het ovaal racen heeft mij nooit echt geboeid.
VTM een achterlijke zender?? Op welke basis baseer je je dan? Omdat het iets toont dat jou niet interesseert? Als ik naar een reportage over bv. de Romeinen kijk op TV1 (en nee dat interesseert me niet ) dan mag ik TV1 een achterlijke zender noemen?

Quote:
Originally posted by Baron
Waar het om gaat is dat VTM zelden tot nooit aandacht heeft voor autosport. En als ze dat dan toch eens doen, lichten ze er een marginaal randverschijnsel uit, zoals de Bangers in Warneton. Bangers zijn voor het grote publiek spektakel en sensatie. En daar is het VTM om te doen.
Er was die dag op Warneton waarschijnlijk ook een hele brok serieuze autosport te zien. Maar daar zwijgt men in Telefacts natuurlijk over.
VTM heeft wel al aandacht gehad voor autosport hé... 't Is te zeggen VMM, want vroeger was er pitstop op Kanaal2, waren er de rechten voor de Formule 1 enzo... Zeer spijtig dat dit allemaal is weggevallen Met hun vroegere directeur waren ze beter af, die was zelf nog een beetje autosport-minded... Ik denk niet dat het de bedoeling van Telefacts was om de autosport in het licht te stellen, maar ze wilden iets spectaculairs tonen.. Zoals dat meestal gaat in dat programma hé, da's hun doel. Als je echte autosport wil zien, zijn er andere programma's ook hé.. Ik weet niet of TV1 of Canvas of welke zender ook zo een "sensatieprogramma" heeft, maar als ze de Bangerraces daar dan hadden getoond, had het niet voor het autosportgehalte geweest, maar ook voor de sensatie natuurlijk.. Soit, een commerciele zender zal vaker op zoek gaan naar zo'n programma's, omdat ze het daarvan moeten hebben, persoonlijk vind ik VTM daar goed in geslaagd. Er zijn dingen die zeker nog beter kunnen en ze verliezen kijkers maar ja, wachten tot de oogjes opengaan zeker