View Single Post
  #2  
Old 27-04-2004, 01:27
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Divisie Toerisme : Kenis/Severich op de valreep

Met een chrono van 1’36’9 plaatste Guino Kenis de BMW V8 op de pole in Toerisme, maar hij was allesbehalve tevreden met het gedrag van de wagen. “Teveel overstuur, terwijl Severich dan weer met onderstuur te kampen heeft”, luidde het verdict na de trainingen. “Het is nu aan ons om een ideaal compromis te vinden. In normale omstandigheden vullen we elkaar perfect aan in de afstelling van de wagen. Maar ik blijf erbij dat we de wagen nog minimum drie seconden sneller kunnen maken en zodoende een top 5 algemeen viseren”. Ze bleven niettemin drie seconden rapper dan de MSE Mondeo van Van Delm/Bürrick en Snijers/Heyman die als snelste TB rondtoerden.
G&A-rijder Kenis kon zich na de start lang handhaven in de kop van het gebeuren en kon ook de Silhouets het vuur aan de schenen leggen. Tot olie op de voorruit, afkomstig van het oliereservoir, hem noopte tot een pitstop met een ‘stop and go’ als toemaatje. Meteen was het achtervolgen geblazen. Ondertussen deelden Beliën en Snijers de lakens uit en waren we de overige G&A-wagens van de Keersmaeker/Smets (achterbrug) en Steinberg/Stevens (motor) kwijtgeraakt. Een slechte zaak voor laatstgenoemden die de Divisie Toerisme wonnen tijdens het BNRF. Na de pilotenwissel gingen we een spannende eindsprint tegemoet. In TA tussen Severich, Beliën en Van Delm, terwijl in TB Moury/Morlet, Snijers/Heyman, Ickx/Van de Velde en Broodcooren/De Coster voor het podium vochten. Snijers moest met een defecte versnellingsbak de handdoek werpen, maar kon nog over de meet kruipen en werd zodoende nog voorbijgesneld door de Daikin-girls Ickx/Van de Velde en Broodcoren/De Coster. In TA bleef de toestand ongewijzigd.

Divisie Silhouet: Duez debuteert met overwinning

Ondanks het feit dat Radermecker/Muytjens (Mondeo) een fantastische chrono op de tabellen zetten en met een dikke twee seconden de Jaguar X-Type van stalgenoten Chouvel/Duez voorbleven, konden ze de job niet afmaken. De winnaars van het eerste treffen reden naar eigen zeggen op te zacht schoeisel naargelang de weersomstandigheden en moesten tijdens het tweede wedstrijdgedeelte de leiding laten aan Chouvel/Duez. Het was voor Duez bij zijn heroptreden in de Belcar (tijdens het BNRF werd hij vervangen door Horion) een gelukkig moment. En aan zijn spectaculaire rijstijl te zien heeft de Ardennees nog niets aan snelheid ingeboet. De BMW Silhouet van Van Bellingen/Coenen vervolledigde terug het podium, maar komt nog een viertal seconden te kort tegenover de exemplaren van Motorsport International die verder ontwikkeld zijn.
Reply With Quote