Zondag 1ste aangenaam weerzien met Anders Tangen onze "Noorman" piloot, nog geen haar veranderd sedert 2 seizoenen....
De trainingen vatte ik aan met nieuwe remschijven en dito blokken, dus voorzichtig roderen was de boodschap en een chronotijd?... dit gingen we wel zien. - De motor door toedoen van de Db schrik is aan inlaatzijde zodanig dichtgeknepen dat we zeker naar schatting minimum 15 pk. moesten inleveren aan vermogen, en koppel ! niet vooruit te branden dus !
Tot onze grote verrassing reed ANDERS TANGEN de beste chrono 1'54" maar vergezeld van 1 zwarte vlag voor teveel db. nl. 96 db....tijdens trainingen.
We hebben dan overal waar me maar konden mousse aangebracht zelfs nog voor een open luchtfilter (dus nog meer de keel dichtgeknepen) om zeker geen risico's te nemen, want nog 1 vlagje en we gingen er onherroepelijk uitgenomen worden en zelfs startverbod krijgen voor deelname aan de 3 de race !
Ik nam de start op een 26 ste plaats en 7 de in de klasse, bij de start kon ik een beetje het ritme volgen en moest alles goedmaken door vlugger door de bochten te gaan dan gewoonlijk om geen snelheid te verliezen op het rechte stuk, de enkele wagens welke ik kon "pakken" namen me terug op het rechte stuk. - Alle aandacht ging ook naar het toerental voorbij de meetposten.... dus racen is voor ons ook een beetje het voetje opheffen bij een meetpost...met een Porsche "ja" maar niet met een "Megane"
Na m'n shift van 1u20 nam Anders over tot we na ongeveer een 70 tal minuten bericht kregen van een stilgevallen motor, exit race.
Toen we de wagen na de race terugkregen bleek een afgebroken draad van de nokkenassensor de oorzaak.
Puntenscore tot heden : 00,00000, we mogen het stilaan vergeten......
Volgende race krijgen we onze nieuwe motor, dan mogen we misschien met alles herbeginnen om deze "stiller" te krijgen.
Positieve noot: geen ongevallen, geen blutske en niets strategisch kapotgegaan.... wat moeten we meer hebben, hé ?
Doei
Luc
GM RACING