Thread: fotografie
View Single Post
Old 05-05-2004, 08:58
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Circuit Zolder heeft dit jaar toch drastisch ingegrepen in het aantal Media Accreditaties dat werd toegezegd. Om te oordelen over welke maatstaven er gebruikt worden, zijn de mensen van Circuit Zolder zelf het best geplaatst. Wel kan ik zeggen dat journalisten, die door de RACB (of buitenlandse gelijkaardige instanties) geaccrediteerd zijn, logischerwijze ook een accreditatie van Circuit Zolder kunnen bekomen. Daarnaast kunnen ook persverantwoordelijken van teams, die effectief publiceren en hun nieuws naar alle media verspreiden, ook geaccrediteerd worden.
Positief is, dat men Zolder ook "open" staat tegenover de "nieuwe media", zijnde het internet en aanverwante. Maar persoonlijk denk ik, dat het vrij normaal is dat men niet zomaar aan om het even welke amateurfotograaf een persaccreditatie zal verstrekken. En als een gevorderde amateurfotograaf, zoals Sennake bvb, die zijn foto's publiceert via een geaccrediteerde journalist of een geaccrediteerde persverantwoordelijke, dan toch over een perspasje beschikt, lijkt dit me echter wel vrij normaal. Zeker als in het geval van de betrokken persoon je ook nog kan refereren naar publicaties in o.a. P-magazine, Ché, Autokrant e.d. . Trouwens, hoeveel jaren heeft Sennake voorheen foto's genomen "van achter den draad" ? Dit om maar één voorbeeld te geven, zonder twijfel zijn er ook nog andere voorbeelden, het ene al relevanter dan het andere...

Last edited by Mistery; 05-05-2004 at 11:44.
Reply With Quote