View Single Post
  #1  
Old 06-10-2016, 23:28
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
1982 Ferrari 126C2 - US West GP - Didier Pironi - Fujimi - 1/20

Hallo iedereen,

Tijd om nog eens een bouwverslagje te maken. Ik ben deze week begonnen met het opkuisen en dryfitten van de Fujimi Ferrari 126C2, waar Didier Pironi de US West(Long Beach) GP mee reed. Iedereen gaat nu denken, waarom geen Villeneuve versie. Awel. Daar heb ik een goeie uitleg voor. Ik heb namelijk de Zolder versie ook liggen en die ga ik gebruiken, omdat dit Gilles laatste race, door een dodelijk ongeval was. Ik ga ze zo goed als out of the box bouwen. Geen PE gedoe van FMD of KA Models, maar gewoon een beetje kabels toevoegen en eens proberen van het verweren van de motor. Ook wou ik eens uitzoeken, wat er eigenlijk mis was met deze kit. Heb van andere bouwers gehoor dat de cowling niet op het chassis past. Dus den dezen eens op onderzoek gegaan. Eerst werden alle onderdelen van hun sprue verwijdert en opgekuist. Nadien ben ik begonnen met het verlijmen van het motorblok en ook eens gekeken, hoe alles het beste kan gespoten worden. Dus enkele strategische verlijmingen gedaan, zodat alles goed past, als deze in de verf zijn. Dan werd het tijd voor de dryfit. Dus de pot Masking Sol Neo van Gunze erbij gehaald en we konden beginnen. Heb ook gezien dat de monocoque uit 2 delen bestaat, maar dat zie je toch niet meer, omdat ik deze gesloten ga bouwen. Eerst het ik het chassic erbij genomen en de sinkmarks of upmarks, want ze lagen er op, weggeschuurd. Nadien de monocoque op het chassis verlijmd met liquid masking, zodat ik dat nadien nog kan verwijderen, wanneer deze in de verf gaat. Nadien het motorblok met de turbo's er opgezet en tot hiertoe alles goed. Nadien onderdelen beginnen toevoegen, tot dat ik op het punt kwam, dat de cowling er op moet. Heb dus een dryfit gedaan en zie dat er toch een klein spleetje is, waar die aansluit op het chassis. Natuurlijk heb ik nog niks gedaan aan de cowling, dus kan ik dat gemakkelijk nog aanpassen nadien. Hier zijn enkele foto's van de gevorderde werken.

















__________________
Mvg,
Lesley
Reply With Quote