View Single Post
  #16  
Old 31-12-2004, 12:21
Boetzie's Avatar
Boetzie Boetzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: On Your Tail
Posts: 103
Mooie bloemlezing sennake! We hebben inderdaad weeral wat bijgeleerd.

Mijn systeem was het volgende:

Ik moest de Golfjes maken van het team Buytaert/ Van Rompuy die vorig jaar hun klasse en dit jaar de titel in de Touring Cup wonnen.

Dus na de nodige foto's, scanwerk en gebruik van paint en word (ik weet het wordt dringend tijd dat ik photoshop aanschaf), begon ik met een stickerblad te maken van de benodigde decals.

Het blad dat ik gebruikte is een zogenaamd blanco decalsheet dat ook gebruikt wordt om namen en dergelijke te maken dmv wrijflettertjes (je kent het wel, een blad met lettertjes waarmee je dmv een potlood de letter op het papier 'ruist').

Dit blanco sheet ging in de lasercopier en de gemaakte stickerblad kwam er als decalsheet uit.

Enig probleem uiteraard, Wit mag je vergeten en andere lichtere kleuren behoeven nog een witte achtergrond. Maar het resultaat was er en je mocht wrijven zoveel je wou en zoveel decalset erover gieten als je wou, de kleuren en de decal bleven.


Een ander systeem voor het 'sealen' wordt door 'GROUPE 2'
(brengen kits uit van onder andere Camaro's en BMW's van de 24 uren van Franchorchamps) gedaan: Zij drukken de decals op een decalsheet en daarna moet je door middel van "Clear vernis van Tamiya" (nummer schiet nu niet te binnen) de kleuren op de decals als het waren samenklitten. Werkt eveneens!

Hartelijk bedankt voor je uitleg Sennake!
Prettige feestnacht aan iedereen toegewenst
Groetjes
__________________
Racing is life, anything that happens before or after is just waitin'.

"Great Things are done when Men and Mountain meet"
Reply With Quote