View Single Post
  #25  
Old 12-12-2004, 01:02
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Het probleem als je niet vernist is volgens mij de houdbaarheid van het model. De decals worden met de jaren toch enorm kwetsbaar? Zeker als je je model eens wilt afstoffen kunnen er nogal eens ongevalletjes gebeuren. Daarom heb ik een groot deel van mijn wagenpark terug afgebroken om ze te voorzien van een laag Testors vernis ( die niet schijnt te vergelen met de jaren, ik laat het jullie weten in 2025 als dit al of niet klopt)

Nog een vraagje over Sol en Set: Onlangs een Lancia 037 gemaakt die er naar mijn bescheiden mening wel mag wezen. Ware het niet dat op sommige plaatsen bruine plekjes verschijnen. Wellicht zijn dit restanten van de Microsol?
Toch nog even bijvermelden hoe ik tewerk ga: kas spuiten, en tweetal weken laten drogen. Decals bevestigen, laten drogen en dan met een vochtig doekje even over het model gaan om onzichtbaar achtergebleven resten Microsol te verwijderen. Daarna vernissen, en weer een 2 tal weken laten drogen (Die Testors vernis plakt dat het nie normaal is....)
Het lijkt erop dat die bruine plekjes slechts na een paar maanden tevoorschijn komen, en dan zitten ze natuurlijk onder de vernis... Grrrrrrr
Reply With Quote