View Single Post
  #8  
Old 26-10-2015, 14:03
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
De motorkap gaat dus in de siliconenmal , dus deze kan even aan de kant. Tijd om aan de basis van elke auto te beginnen,namelijk het chassis. Hiervoor zou ik deze uit de kit kunnen gebruiken,maar ik ga ze toch vervangen door een exemplaar in messing. Misschien niet helemaal natuurgetrouw, maar aan de echte is ook heel wat verbouwd. De hoofdreden dat ik voor messing kies is echter dat ik deze als massa ga gebruiken voor de verlichting dat er later gaat inkomen (een beetje zoals bij een echte auto). Hierdoor ga ik minder kabeltjes moet en voorzien later.



De onderdelen op maat gemaakt in de draaibank.



Even samenleggen.
Onderaan ligt de zelfgemaakte schokdemper.
De vering bij een geit is legendarisch te noemen. Boterzacht en zeer snel aan het wiegen,eigenschappen die voor een racewagen niet ideaal zijn. Komt daarbij dat de schokdempers plat liggen. Ik ga proberen om deze na te maken zoals op de echte racewagen,en het is de bedoeling dat ze nog echt gaan veren ook. Na heel wat zoekwerk is dit mijn oplossing.





Als er aan het dunne buisje getrokken wordt,gaat de demper veren. Hopelijk lukt het ook bij het model.
Attached Images
File Type: jpg raceeend 10.jpg (73.7 KB, 2537 views)
File Type: jpg raceeend 11.jpg (69.7 KB, 2545 views)
File Type: jpg raceeend 12.jpg (80.0 KB, 2551 views)
File Type: jpg raceeend 13.jpg (106.0 KB, 2554 views)
Reply With Quote