View Single Post
  #1  
Old 25-09-2016, 14:52
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Williams FW13B - GP Hongarije 1990 - Boutsen - Tamiya - 1/20

Het laatste model in de 'Thierry Boutsen' reeks is de Williams FW13B. Die had ik in principe al gebouwd in 1991, maar de regissuer van 'Belgasport' wil graag modellen filmen zonder piloot erin omdat die natuurlijk direct het realisme van elk model teniet doen, al was het maar omdat ze niet bewegen.

Dus besloot ik om deze Tamiya F1 opnieuw te bouwen 25 jaar na datum, als 'curbside kit' deze keer. het gaat dus om deze wagen:



Ok. Ik kocht via Ebay een nieuwe kit, en om de kosten wat te drukken bestelde ik er eentje die al begonnen was. Aangezien alleen de motor al in elkaar geplakt was en ik toch een curbside kit wil bouwen maakte dat niet zoveel uit, en kon ik het kitje aanschaffen voor 8 euro. Ik besloot ook om de kit decals niet te gebruiken, maar in de plaats hiervan alle basiskleuren te spuiten met een Zero Paints setje. Na wat afplakwerk en spuitwerk kwam ik tot dit resultaat.



Ik bestelde tevens een setje decals van Shunko omdat die in de kit er nogal slecht uitzagen. Hier werd reeds een eerste vernislaag aangebracht over de Zero Paints kleuren om de decals beter te kunnen aanbrengen (in dit geval de rode en witte striping).



Daarna werd de rest van de sponsordecals aangebracht op het voorste deel van de Williams.

Attached Images
File Type: jpg 1990_williams_fw13b_01.jpg (383.5 KB, 951 views)
File Type: jpg 1990_williams_fw13b_02.jpg (720.2 KB, 916 views)
File Type: jpg 1990_williams_fw13b_03.jpg (363.8 KB, 894 views)
File Type: jpg 1990_boutsen_hon.jpg (477.1 KB, 982 views)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 25-09-2016 at 15:02.
Reply With Quote