View Single Post
  #67  
Old 01-02-2009, 11:52
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
De nummer 5 staat voorlopig aan de kant wegens het breken van de decals nádat ze waren aangebracht op de wagen, en alles wel OK leek, maar plotseling begonnen te lossen. Restauratiewerken hebben het allemaal nog erger gemaakt, dus die body zal moeten overgedaan worden. Als iemand een decalblad voor deze (of een andere GT40-versie) heeft liggen (of kan maken)?

Maar OK, we hebben nog redelijk wat werk verricht aan de blauwe GT40: de nummer 1. De decals van deze wagen had overspoten met Liquid Decal Film. Dat liet me toe om tenminste de decals aan te brengen zonder het gevaar te lopen dat ze braken als ik er nog maar naar zou kijken. Dat is gelukt in dat opzicht dat ik ze kon aanbrengen, maar een laag Liquid Decal Film heeft wel tot gevolg dat ze dikker (en dus per definitie moeilijker handelbaar) worden. Dat hebben jullie hierboven al allemaal kunnen lezen.

Vervolg van het verhaal van de deal die op de snijlijn loskwam. Ik heb hem nog eens een behandeling SOL gegeven: een beetje sol eronder, en flink wat er bovenop. Niks, kwam opnieuw los. Dan de DACO producten. Ineens maar de goeie straffe pot genomen: de rode (lees: STRONG). Maar nee hoor, hij kwam opnieuw los.

Toen wist ik het eigenlijk niet goed meer, en ik heb gekozen voor een zéér gevaarlijke aanpak: een klein beetje mat vernis gedecanteerd (voor de kenners: mijn halve kelder is nu ook mooi mat gevernist...), en ik heb met een penseel een klein beetje vernis aangebracht ONDER de decal. Aandrukken met een droog penseel en na een tijdje blijft hij mooi zitten. De vernis werkt eigenlijk als lijm, maar hij maakt de decal wel heel erg broos. Dus als je dit ooit probeert, let wel héél goed op om je decal niet finaal om zeep te helpen !!

Maar goed, bij mij heeft het gewerkt en de body stond klaar om te vernissen. Hij werd nog eens voorzichtig gewassen, en het resultaat was dit:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC08167.JPG
Views:	239
Size:	160.4 KB
ID:	12682   Click image for larger version

Name:	DSC08168.JPG
Views:	248
Size:	165.1 KB
ID:	12683   Click image for larger version

Name:	DSC08169.JPG
Views:	206
Size:	156.5 KB
ID:	12684   Click image for larger version

Name:	DSC08170.JPG
Views:	239
Size:	131.0 KB
ID:	12685   Click image for larger version

Name:	DSC08171.JPG
Views:	228
Size:	122.8 KB
ID:	12686  

__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote