View Single Post
  #1  
Old 04-05-2009, 11:18
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Mitsubishi Lancer WRC '05 - Deutschland Rally - Gigi Galli - Tamiya - 1/24

Na een bouwperiode van bijna 3 jaar is de Mitsubishi af!! Het was een lange weg, maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf

De basis is een Tamiya Lancer WRC VII welke is gecombineerd met een transkit van Studio27. Beiden vond ik prettig om mee te werken. De resin-neus uit de transkit was al mooi gegoten; ik heb er maar weinig aan hoeven te schuren/opvullen. Het enige wat mij vantevoren zorgen baarde was de achtervleugel. Deze bestaat uit 2 witmetalen delen en moest gewoon op de achterklep geplakt worden. Gezien het gewicht vertrouwde ik dat niet helemaal, dus heb ik zelf 2 gaten in de "poten" geboord en overeenkomstige gaten in de achterklep. Op deze manier kon ik de vleugel vastzetten met behulp van 2 stukjes ronde evergreen.

Wanneer je de kit nu oppakt is'tie wel heel zwaar. Niet zo vreemd gezien het vele witmetaal (achtervleugel, velgen, radiator, delen van de rolkooi) en de redelijk massieve resin-neus.

Naast de transkit heb ik ook nog wat extra dingen gewijzigd om de wagen wat realistischer te krijgen. Aan de buitenzijde werden o.a. het gat voor de uitlaat verplaatst en vergroot, nieuwe beschermplaten onder de wagen en de antennes op het dak. Aan de binnenzijde is er gewoon een enorme zaag door de rolkooi gehaald en daarna grotendeels opnieuw opgebouwd. Ook zijn er veel onderdelen gescratched, denk hierbij aan de pedal-box, een aantal doze met elektronica, de koeling van het achterdiff (met dank aan Gulfie!), de monitor voor de navigator, de benzinetank in de achterbak en nog wat kleinere zaken.

Voor de riemen heb ik gebruik gemaakt van het "veritas"-goedje dat ik van Loeten overkocht (aanrader!). De hardware is van een PE-setje van Crazy Modeler.

Deze wagen heeft afgelopen weekend ook al meegedaan aan de wedstrijd van Modelforce (Moveleo). Daar ik vorig jaar goud won met de 307 in de "Advanced" klasse, moest ik deze dus inschrijven in de "Masters" klasse. Het resultaat was een bronze plak. Gezien het feit dat de auto niet blinkt als een spiegel (persoonlijke voorkeur) vind ik het mooi resultaat.

Het bouwverslag is nog hier te vinden.

Nu genoeg gezeurd, tijd voor de foto's:

#1


#2


#3


#4


#5
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lancerwrc_052s.jpg
Views:	1526
Size:	121.9 KB
ID:	13674   Click image for larger version

Name:	lancerwrc_054s.jpg
Views:	1625
Size:	109.9 KB
ID:	13675   Click image for larger version

Name:	lancerwrc_055s.jpg
Views:	1537
Size:	105.6 KB
ID:	13676   Click image for larger version

Name:	lancerwrc_057s.jpg
Views:	1539
Size:	96.4 KB
ID:	13677   Click image for larger version

Name:	lancerwrc_059s.jpg
Views:	1555
Size:	94.8 KB
ID:	13678  

__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 04-05-2009 at 22:10.
Reply With Quote