View Single Post
  #34  
Old 26-11-2005, 22:04
Boetzie's Avatar
Boetzie Boetzie is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: On Your Tail
Posts: 103
Staepelaere

Eerst en vooral, net als iedereen vind ik het enorm jammer dat de Staepelaere werd afgelast.

Ten tweede ik weet uiteraard niet welk parcours er was uitgestippeld maar rekening houdend dat 280 teams de sneeuw moesten trotseren is de beslissing misschien niet onbegrijpelijk. En ik heb het dan duidelijk over de vraag of het verantwoord is 280 man onder eigen (afstand van verhaal moeten we toch tekenen voor iets eh!) en organisatorisch (er moet maar eens op nen boer zen veld geschoven worden of op zenne hof!) risico de baan op te sturen? Persoonlijk ben ik eerder geneigd nee te antwoorden voor 280 teams. Voor een rally met 50 deelnemers is mijn antwoord zowiezo ja!

Toen we aankwamen en het nieuws vernomen bleven we echter niet bij de pakken zitten. Samen met 7 andere teams en dankzij de organisatorische kracht van Alan Jones sloegen we de handen in elkaar en reden we een in het verleden reeds gereden ritje in de buurt.

Hoe was het? FANTASTISCH! Prachtig Decor !

De weersomstandigheden? Perfect, sneeuw en een zonovergoten hemel

Gevaarlijk? Zowel austin Healey's, een porsche, Caterham, Golfke als een oude mercedes en een Alfa Romeo hebben mits incalculatie van een mogelijke slipper zonder problemen deze rit doorstaan. Geen enkele dijk was te hoog, geen dal te diep. Enkel de Caterham moest uiteindelijk op sleeptouw genomen worden daar deze iets te veel sneeuw had gehapt.

Het tempo? zonder probleem 30km/u

Als we enkel over de bereidbaarheid van het parcours oordelen had het volgens mij voor een beperkte groep (50 à 100 teams) kunnen doorgaan. Maar ik zeg het opnieuw voor 280 teams? das iets anders.

In ieder geval respecteer ik de beslissing van ATM, hoe jammer het ook moge zijn en als er effectief gezegd is geweest dat 25 maart de vervangingsdatum wordt, dan is dat nog snel en knap geregeld ook!

Tot slot nog een persoonlijke mening: Rittensport is iets anders dan wat ATM met hun Staepelaere Memorial en CRRT met hun 6uren der Noorderkempen organiseren. Rittensport is naar mijn evaring meer zoeken en puzzelen, terwijl de orientatie-regelmatigheids rally's eerder een mooi evenwicht vormen tussen rijden en zoeken. Is dat daarom beter of slechter? In geen geval, t ligt er enkel aan wat je zelf wenst om een dagje amusement te spenderen
__________________
Racing is life, anything that happens before or after is just waitin'.

"Great Things are done when Men and Mountain meet"

Last edited by Boetzie; 26-11-2005 at 22:11.
Reply With Quote