View Single Post
  #8  
Old 16-07-2006, 11:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik denk dat een ongemiliteerde snelheidslimiet, zelfs in bepaalde omstandigheden, in ons land geen goeie zaak is. Waarom? Omdat we er gewoon de infrastructuur niet voor hebben. De vergelijking met Duitsland is ook volledig scheef, aangezien ginder, bijvoorbeeld om maar iets te zeggen, de afritten veel verder uit elkaar liggen dan bij ons. Daardoor weet je dat je 50 tot soms 60 km kan doorgaan zonder dat er trager rijdend verkeer opkomt. Buiten de E40 tss. Leuven en Luik en de E25 tss Luik en Bastenaken, zijn er niet veel plaatsen in BE waar je realistisch kan doorjakkeren.

Als ik een keertje te snel rijd, accepteer ik de boete. Onlangs "geflitst" aan 93 waar je 70 mocht. 3-vaks weg en net aan een stuk begonnen waar snelheid 70 gold, komende van 90. Geen verkeer, niks druk. Dus prijs. 1km-tje verder aan de kant gezet:
- "U reed te snel"
* "Dat klopt"
- "93 per uur"
* "Inderdaad, uw apparatuur werkt zeer goed"
- "Aanvaard u een minnelijke schikking"
* "Vanzelfsprekend"
- "Heeft u een reden of een uitvlucht voor het te snel rijden"
* "Natuurlijk niet, ik reed gewoon te snel"
- "Amai Jef, dat is de eerste vandaag waarmee het zo snel gaat."

Niet zeuren, zeg ik altijd, als je het gedaan hebt, geef het dan gewoon toe.

Ivm Duitsland nog even dit. Tot voor enkele jaren was er geen of nauwelijks snelheidsbeperking tss. Stuttgart en München. Niet dat je er vaak ongebreideld snel kon rijden, want meestal was er "stoppende Verkehr". Tot ze beslisten om het grootste deel van het traject "120" te maken en dit af te dwingen met camera's over gans het traject. Wat bleek? De verkeersstroom werd veel beter geleid en tegenwoordig ben je sneller in München vanuit Stuttgart dan vroeger.

Het gras lijkt op een ander altijd groener, maar is het nagenoeg nooit en je zal er na en tijdje ook onkruid moeten wieden.

Last edited by Guido; 16-07-2006 at 11:18.
Reply With Quote