View Single Post
  #6  
Old 21-07-2015, 21:54
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Kwam ik vandaag tot de conclusie dat de voorbumper er als laatste moet gemonteerd worden, er moet na de nodige spuitwerken immers nog gaas in dat gat gelijmd worden. En dat gaat niet als de bumper al vastgelijmd word voor de spuitwerken.
En ik ben iemand die liever zoveel mogelijk de carrosserie in 1 geheel spuit, om achteraf geen bloopers voor te hebben zoals kleurverschil en/of geknoei met lijm.
Hoe het gaat aflopen weet ik niet, maar de bedoeling is wel om de bumpers te monteren voor aanvang van de spuitwerken.

Ik ga eens iets proberen, nml een radiator nabootsen achter dat gat.
Dan kan ik die eerst primeren en zijdeglans zwart spuiten. Daarna afplakken en de voorbumper monteren. Het gaas laat ik op die manier achterwege.
Het afplakken moet dan zo gebeuren dat ik de tape alsnog makkelijk kan verwijderen door het gat van de voorbumper als de carrosserie klaar is.

Ok, genoeg gezeverd, aan 't werk nu.
Men neemt een stukje grof gevormd gaas uit de onderdelendoos en snij dat op maat.



Men neemt een potje lijm met een groene dop, plaatst het gaas op zijn plaats en smeer de lijm vervolgens over het geheel uit. Tot 2x maal toe zelfs. Met dit als resultaat;





Ziet er al veel beter uit, ikke content
Attached Images
File Type: jpg Mini Cooper S 021.JPG (170.9 KB, 3483 views)
File Type: jpg Mini Cooper S 022.JPG (173.4 KB, 3405 views)
File Type: jpg Mini Cooper S 023.JPG (162.0 KB, 3482 views)
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote