View Single Post
  #16  
Old 25-02-2003, 17:06
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
'k heb zelf ook nog maar 1 keer meegedaan... maar

inderdaad:

opdrachtritten op de openbare weg tegen een gemiddelde snelheid van +- 24km/u. (of was het 28) Wat met name betekend dat je sowieso maar een enkele keer sneller dan 50km/u zal rijden. In principe krijg je zelfs strafpunten als je te vroeg of te laat bent. "te vroeg" zorgt zelfs voor meer strafpunten als ik me niet vergis. Bij Titanic moet je evenwel niet "in file" staan wachten voor de deur als je toch 5 minuten te vroeg bent.... je mag de papieren al teruggeven en het gewenste uur van aankomst invullen als je te vroeg bent.

tekening 1 & 2 kunnen 3 meter uit elkaar liggen of bij wijze van spreke 1 kilometer. Meestal zit er naast het volgen van bol/pijl ook een stuk kaartlezen tussen.

Onderweg moet je letters noteren die je langs het parcours tegenkomt en af en toe de al afgelegde weg noteren (afgelegde weg volgens het correcte parcours).

Die letters om na te gaan hoe oplettend je tijdens de rit bent én of je wel helemaal de correcte weg hebt gevolgd. Iemand die steeds foutloos de situaties interpreteert heeft het natuurlijk gemakkelijker om tussenin de afgelegde afstand te noteren dan iemand die 5x rechtsomkeer moet maken.

Kortom: een snelle sportwagen is absoluut geen vereiste. (verlaagde tuning machine kan op eventuele zandwegen wél problemen hebben).
Wat ik eerder als vereiste zie (maar dit is mijn persoonlijke interpretatie) is enkele jaren rijervaring. 't is maar als de copiloot ineens zegt... "'t was hier naar rechts" gaat een ervaren chauffeur hier beter / verstandiger op reageren mijns inziens. Iemand die nog maar pas zijn rijbewijs gehaald heeft, heeft er (volgens mij) baat bij om dit eens eerst als copiloot mee te doen.

't is gewoonweg fun! Dus wie tijd en zin heeft... meedoen !!

Last edited by Bart; 25-02-2003 at 17:10.
Reply With Quote