View Single Post
  #2  
Old 10-09-2004, 00:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Stap 6.
Na een 10 à 15 min. zie je dat de decal al mooi op zijn plaats begint te zitten. In dit specifieke geval, blijft er een verradelijke plooi, waarvan ik denk dat ze er niet zal uitgaan. Dus gaan we in stap 7, de Sol een beetje helpen.


Stap 7.
Omdat ik denk dat de decal geen plaats genoeg heeft om de Sol te laten werken, besluit ik om een handje toe te steken en de decal wat meer ruimte te geven. Ik snij dus ZEEER voorzichtig langs de deurlijnen de decal in verschillende stukken. Mes moet vlijmscherp zijn en de decal moet al redelijk goed zitten.


Stap 8.
Je kan zien dat de spanning in de plooi begint af te nemen.


Stap 9.
Om de randen die aan de snijlijn zijn ontstaan ook mooi te doen meeplooien volgens de vorm van de wagen, kan je nu opnieuw wat Sol aan brengen over heel de decal, en op de snijlijn in het bijzonder. Ga secuur te werk en oefen geen druk uit met het penseel!! Sol zit er nog volop in en drukken kan catastrofale gevolgen hebben. Trust me.


Stap 10.
Mission accomplished! De decal heeft mooi de vorm van de carrosserie aangenomen. De gekartelde randen zullen, net als de kleine plooitjes, na enkele uren volledig verdwenen zijn, op het ogenblik dat de Sol volledig uitgewerkt en opgedroogd is. De door het snijden ontstane witte lijn, zal bij de afwerking een zwarte worden, als de deurpanelen worden "ingekleurd".


Veel succes!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	corolla_wrc_decal_06.jpg
Views:	2007
Size:	21.2 KB
ID:	14470   Click image for larger version

Name:	corolla_wrc_decal_07.jpg
Views:	2055
Size:	20.4 KB
ID:	14471   Click image for larger version

Name:	corolla_wrc_decal_08.jpg
Views:	2020
Size:	21.4 KB
ID:	14472   Click image for larger version

Name:	corolla_wrc_decal_09.jpg
Views:	2045
Size:	20.5 KB
ID:	14473   Click image for larger version

Name:	corolla_wrc_decal_10.jpg
Views:	1980
Size:	19.5 KB
ID:	14474  


Last edited by Guido; 29-07-2009 at 01:31.
Reply With Quote