View Single Post
  #7  
Old 10-09-2004, 20:58
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Ik heb ook nog een vraagje betreffende 'decals'

Ben ook al een tijdje bezig met een kit (Opel Astra V8 van het Phoenix team van Reuter. De kit zelf is van Tamiya, waarmee ook meteen het antwoord gegeven is op de vraag van een ander topic ). Heb nu een deel van het onderstel afgewerkt, en daarbij moesten ook de eerste decals worden aangebracht (namelijk de Brembo-decals op de remschijven) Ideaal, want meteen ietwat prutswerk (kleine decals) en toch goed om te proberen omdat ze behoorlijk uit het zicht blijven...

Het aanbrengen van de decals ging op zijn eigen best goed (bracht ze aan met behulp van een flinterdunne pincet). Alleen komen ze redelijk snel los eenmaal opgedroogd. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat ik expres op die decal zit te prutsen ofzo, alleen moet je natuurlijk wel eens je stuk verplaatsen. En bij toevallig contact bleken die decals heel snel los te laten. Ber er ovrigens al eentje verloren toen een overvlijtige huisgenoot het blijkbaar even nie kon laten naar het model te 'kijken'

Nu is mijn vraag: is er iets wat ik kan doen omdat te vermijden? Bestaat er een produkt die een soort beschermende laag aanbrengt over de decal? Of doe ik misschien iets verkeerd bij het aanbrengen ofzo (laat ik ze bijvoorbeeld te lang weken? ) Mijn zorg gaat dan natuurlijk uit naar het koetswerk dat toch vol decals hangt. En het zal natuurlijk wel eens gebeuren dat zo'n model moet verplaatst worden, of even afgestoft bijvoorbeeld. En dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat die decals scheuren of loskomen.

Kweetet, mss wat of topic, maar da waren vragen die ik toch nog eens wou stellen, en omdat het hier nu specifiek over decals ging, dacht ik...
Reply With Quote