View Single Post
  #51  
Old 21-06-2006, 19:10
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Ik heb misschien nog 3 tips over dit onderwerp, ik hoop dat Sennake het niet erg vindt dat ik het bij zijn tut toevoeg.
1) Heb daarnet een mooie color chart gevonden, als je die afdrukt heb je een referentie om te vergelijken met de verf die je hebt. Dus je drukt het blad af (best op hetzelfde papier waarop je je decals drukt) en dan vergelijk je met je verf. Als je de match vind kan je de bijstaande code (is een HTML color code) gebruiken in je afbeelding editor software voor de bijhorende decal in te kleuren en zo kan je tot een bijna quasi match komen...
http://www.pagetutor.com/common/bgcolors216.gif

2) Voor het ontwerpen van decals kan je ook gewoon je body inscannen. Ik heb het al een aantal keren geprobeerd en met succes. Je scant de verschillende zijdes en positioneert die in 1 file. Het is belangrijk dat je onthoudt in welke resolutie je de gehelen gescand hebt, ik doe dat meestal in 500dpi. In PSP zet ik deze afbeelding dan in de achtergrond van de afbeelding waarin ik mijn decals teken. De afbeelding waarin je je decals tekent moet in dezelfde resolutie zijn als je gescande afbeelding. Op het einde wis je gewoon de achtergrond en verschuif je al je decals naar een hoek om op een klein opp af te drukken. De maten passen dan perfect!
http://img352.imageshack.us/img352/6...alshell5aa.jpg
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik dergelijk project nooit volledig uitgevoerd heb. Heb er wel al een aantal ingekleurd (zoals het vb), maar nooit volledig afgedrukt op decal papier. Maar ik ben er zeker van dat het werkt, ken anderen die het wel met succes gedaan hebben...

3) Save je decals nooit als jpeg! Jpeg is een lossie formaat, wat impliceert dat je altijd kwaliteit verliest ten voordele van compressie. Een uitstekend alternatief is PNG, dit formaat is wel enkel nuttig bij synthetische afbeeldingen en dus niet bij foto's. Hoop dat je het verschil begrijpt anders moet je het maar zeggen...
Reply With Quote