View Single Post
  #8  
Old 09-08-2007, 15:05
Louis Louis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: kuringen
Posts: 103
iedereen al nen dikke merci voor de tips en de goede raad.
Sennake, wat bedoel je met geen vernis van motip spuiten als er decals op de carosserie komen te zitten? Op de modelbouwclub waar ik nog steeds lid van ben hadden ze mij indertijd geleerd om elk model in de blinkende vernis te zetten voor je de decals plaatst en nog een beschermlaag achteraf als ze goed droog zijn. Voor plaatsing zou nodig zijn om de decals optimaal te laten hechten.
aan Loeten: ik gebruik reeds geruime tijd al de primer van Motip. Deze hecht zeer goed op de modellen, wel eerst grondig ontvetten in dreft of iets dergelijks, anders kan je inderdaad het probleem hebben dat ze op niet goed onvette plaatsen gaat lossen. Ik spuit sedert geruime tijd met acryl en ik moet zeggen dat Motip grondlaag en acryl goed samen gaan. Nog geen problemen gehad. En het is zoals Sennake zei heel wat goedkoper dan de modelbouwmerken. Voor een grote spuitbus (400 ml) betaal ik momenteel 5,55€. Een ander voordeel is dat ze in 3 kleuren te krijgen is. Dit is handig voor de afwerking (doorschijnen). De grondlaag kan je krijgen in mat wit, mat grijs en mat donkerrood.
Ook wat de verdunning van acrylverf betreft kan je veel goedkoper af zijn dan dat je de "speciale verdunners" van de grote merken gaat kopen. Je moet natuurlijk weten van wat zoiets gemaakt is. Het hoofdbestanddeel van acryl verdunners is alcohol. Namelijk isopropanol. Alcohol vervliegt heel snel en daardoor droogt je verf ook heel snel, dit in tegenstelling als je met water gaat verdunnen. Dit goedje kan je kopen bij elke apotheek. Kost ongeveer 9€ voor een liter. En die van bij de apotheek is niet zo fel verdund als die van de merken. Je hebt dus verschillende voordelen: het is beter koop en je hebt er niet zoveel van nodig omdat hij straffer is.
Reply With Quote