Thread: verf
View Single Post
  #5  
Old 01-04-2008, 01:40
Louis Louis is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2007
Location: kuringen
Posts: 103
Het eerste wat mij opvalt is dat je zowel emailverf als acrylverf hebt gekocht. Emailverf kan je over acryl zetten maar omgekeerd werkt dat niet. Je verf zal dan gaan samentrekken tot dikke druppels. Je kan dit vergelijken met water dat op een geboende wagen blijft staan. Olieverf is niet geschikt om te gebruiken. Wel om een wash te zetten op militaire kits. Voor een grondlaag te zetten als je met acryl werkt is de primer van Tamiya heel geschikt. Ik gebruik wel steeds de primer van Motip. Deze bestaat in 3 kleuren, wat beter geschikt is voor je latere verflagen omdat je dan in functie van de kleur van de wagen de best passende primer kan gebruiken. Ook zijn deze spuitbussen goedkoper. Een bus Motip kost 6€ (500 ml) en ik dacht dat een busje van Tamiya rond de 8€ kost. Ik spoot mijn wagens ook met de lak van Motip maar tegenwoordig gebruik ik nog bijna uitsluitend acryl. Revell is zeer goed alsook Gunze en Tamiya. Revell kan je zonder problemen met water verdunnen. Het blinkt heel goed en volgens Revell is de verf al na 2 uur volledig uitgehard. Ik wacht wel wat langer. Een ander voordeel is dat je geen reukhinder hebt en er geen schadelijke stoffen vrijkomen. Ook de vernis van Revell geeft een bevredigend resultaat. Ik zou zeggen probeer eens de verschillende mogelijkheden en werk met wat je het beste bevalt.
Reply With Quote