View Single Post
  #1  
Old 06-08-2010, 21:59
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Peugeot 207 S2000 - Ieper 2009 - Kris Meeke - Domino - 1/24

Bij deze de foto's van de Peugeot 207 S2000. Het is de 1/24 resin kit van Domino. Het was mijn eerste volledige resin kit en ik denk dat'ie best redelijk gelukt is Er waren wel wat issues met deze kit:
  • de rolkooi had behoorlijk wat schuurwerk nodig
  • de wielen waren niet bepaald mooi rond. Ik heb ze wel redelijk op hun plek gekregen, behalve linksachter, die zit er een beetje schuin op waardoor de wagen een beetje hobbelt (op 3 wielen staat eigenlijk).
  • de plaatsing van de decals is niet helemaal correct als je de instructie zou volgen. De striping op de A-stijl is compleet fout zelfs, die heb ik ook aangepakt. De namen op de rechterruit staan verkeerd onder elkaar op de sheet, ik heb de decal dus in 2 delen aangebracht om dat te corrigeren.
  • in de kit is 1 antenne meegeleverd.... in werkelijkheid zaten er 5(!) antenne's op het dak.
  • de achterlichten pasten niet echt; met wat snijwerk aan de body wel, maar dat zag er lelijk uit. De oplossing hiervoor was een zelf geprint decal met zwarte puntjes zoals op een echte 207.

Verder nog wat eigenaardigheden die ik op op mijn zelfgemaakte referentiefoto's tegenkwam en ook op de kit zijn terug te zien:
  • de buitenspiegels zijn verschillend van kleur.
  • het Peugeot-logo op de achterklep was afwezig.
  • op de linker-dorpel zaten geen stickers, rechts wel.
  • ik heb 3 gaten in elke dorpel geboord. Dit zijn de punten waar de auto op rust tijdens de service.

Het bouwverslag is hier terug te vinden.

Genoeg gezeverd; tijd voor de foto's!









meer in deel 2...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_28.jpg
Views:	1738
Size:	143.9 KB
ID:	18863   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_29.jpg
Views:	1650
Size:	143.9 KB
ID:	18864   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_30.jpg
Views:	1782
Size:	146.2 KB
ID:	18865   Click image for larger version

Name:	peugeot_207_meeke_31.jpg
Views:	1796
Size:	131.3 KB
ID:	18866  
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."

Last edited by TvD; 07-08-2010 at 17:10. Reason: link naar bouwverslag toegevoegd.
Reply With Quote