View Single Post
  #14  
Old 17-03-2002, 12:14
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by TiBo


- Startincident: Schumacher zat op een lijn waarmee hij de eerste bocht nooit zou gehaald hebben. Hij ging gewoon ondersturend richting Montoya. Zonder twijfel zijn fout!
Toch vond ik het een goede zaak. Zoals Hakkinen ook al heeft aangegeven moet Montoya eens komen te beseffen dat er anderen dit soort dingen meer gaan doen als hij zich zo agressief blijft opstellen. Hij moet nu wel beseffen dat hij aan de hand van dit incident een overwinning heeft weggegooid.
Ben ik het niet mee eens. Ergens een paar ronden later toonden ze op de RTBF een helicopterbeeld vlak boven de eerste bocht. Daar zie je duidelijk dat Schumacher aan de koord zit (op de kerbstone) op moment van impact. Dat hij nadien naar de buitenkant van de baan schiet is vrij logisch gezien voorvleugel weg is, en er een gigantisch verlies van downforce is. Ik denk dat het gewoon verkeerd is om voor zo een incident een schuldige te gaan aanwijzen. Schumacher verandert ongeloofelijk bruut van richting om de binnenkant van de bocht te nemen(1 toegestane lijnsverandering). Waarna Montoya in de bocht blijkbaar ook de binnenkant wil. Montoya gaf Schumacher geen plaats aan de binnenkant van de bocht ==> gevolg: crash.

Ze zijn beiden superhard tov van elkaar. Als 2 honden vechten om een been gaat de 3e ermee heen, en dat is in dit geval Ralf. En dan moeten Montoya en Michael maar op de blaren zitten als ze hard willen vechten. Een straf is hier duidelijk overdreven, beiden hebben er schuld aan.

Bovendien wil ik me nog eens afvragen welke straf Montoya heeft gekregen. Ik heb gehoord dat hij 'under investigation' stond. Ik heb hem zien voorbij rijden aan de Williams pit. Maar ik heb geen stop and go gezien. Ook Sennake kon er niet echt aan uit .

airco
__________________
Reply With Quote