Thread: Skyline KPGC-10
View Single Post
  #1  
Old 23-05-2006, 23:05
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Skyline KPGC-10

Vorige zaterdag heb ik een mooie kit op de kop kunnen tikken bij onze vriend Sturm. Hij had een verse lading Fujimi-kits binnengekregen en daar zat een zeer mooie kit tussen van een Nissan Skyline KPGC-10 uit '71.
In plaats van mijn kevertje verder af te werken, ben ik toch al begonnen aan deze kit.
Ik heb me ook een beetje laten inspireren door de bouw van een soortgelijk model op het AF-forum: http://www.automotiveforums.com/vbul...d.php?t=465381
Ik ga er wel een racer van maken maar niet in de uitvoering zoals hij op de doos staat. Omdat er maar een simpele rolkooi in deze wagen staat en er op dit forum hier een paar "gekken" zitten die zéér ver gaan in het detailleren, ga ik me ook eens wagen aan het maken van een volledige rolkooi.
Allereerst heb ik de rolbeugel uit zijn gietraam geknipt en daarna zijn vorm overgetekend op een stukje harde karton. Daarna heb ik met een stukje lasbaguette van ong 2mm dikte deze vorm na geplooid. Zo heb ik dan 2 stuks geplooid. Daarna heb ik de gaten in de bodemplaat geboord zodat ik de 2 beugels al eens op zijn plaats kon zetten. De 4 gaten die in de bodemplaat zitten heb ik dan overgetekend op een stukje harde karton en uitgeboord zodat ik hierin mijn beugels kon vastzetten om ze aan elkaar te solderen zonder dat de bodemplaat beschadigd kon worden. Ook komt hier een modernere kuipzetel in te staan.
De achterspoiler werd een beetje hoger gezet dmv wat plastickplaat en al vast gelijmd. Hier zijn de eerste foto's:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skyline KPGC-10  02.JPG
Views:	360
Size:	62.0 KB
ID:	2178   Click image for larger version

Name:	Skyline KPGC-10  03.JPG
Views:	284
Size:	53.0 KB
ID:	2179   Click image for larger version

Name:	Skyline KPGC-10  04.JPG
Views:	300
Size:	54.4 KB
ID:	2180   Click image for larger version

Name:	Skyline KPGC-10  05.JPG
Views:	300
Size:	47.3 KB
ID:	2181   Click image for larger version

Name:	Skyline KPGC-10  06.JPG
Views:	303
Size:	60.8 KB
ID:	2182  

__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.

Last edited by Nismo; 24-05-2006 at 00:11.
Reply With Quote