View Single Post
  #841  
Old 12-02-2015, 22:52
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Afgaande op de gegeven uitleg: volgens mij zit het probleem inderdaad in het feit dat aan beide zijden van de body niet evenveel en/of niet met dezelfde dichtheid/afstand werd gespoten. Meer is er volgens mij niet aan de hand.

Mij lijkt het best om de vernis opnieuw licht op te schuren met de micromesh padjes. Ik zou het gamma 4000 tot 8000 gebruiken om de vernis overal dezelfde structuur te geven. Als je er even door zit en aan de lak raakt, dan is dat niet zo erg: opnieuw inlakken.
Daarna weer een laag vernis en klaar!


Je kan natuurlijk proberen de vernislaag met 6000-8000 gladder te maken. Als dat lukt hoef je niet extra te spuiten (en iedereen weet dat dat altijd een risico inhoudt om het al gedane werk weer te verknoeien). Mocht dat toch niet het gewenste resultaat geven, kan je eventueel bijspuiten.

Als je de kans hebt om hem in zijn huidige staat mee te nemen naar Lichtervelde of de volgende meeting in Zolder, dan zou ik dat doen om hem in levende lijve eens te bestuderen. Dan kunnen wat meningen worden uitgewisseld, maar volgens mij moet het met deze methode wel lukken.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote