View Single Post
  #1  
Old 01-12-2006, 13:28
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Jaguar XK 120 C -- winnaar Le Mans 1951 -- Provence moulage 1/43

Jaguar domineerde met zijn drie fabrieksauto's zowat de hele wedstrijd. Elk van de drie reden wel eens aan de leiding. Niet in het minst deze van ene Stirling Moss die niet eens voluit moest gaan om een confortabele voorsprong uit te bouwen. Echter door oliedruk problemen moesten er twee Jags naar de kant. De leiding kwam dan in handen van Peter Walker en Peter Whitehead op de derde Jaguar die de wedstrijd wonnen met 9 ronden voorsprong op de Talbot van Meyrat/Mairesse.

Pittig detail: Moss zette wel de snelste ronde neer. Het was zijn eerste Le mans en dan nog met een nieuwe wagen.


Dit modelletje stond al sinds de zomer voor 95% afgewerkt op de werkbank, hoog tijd vond ik om hem dus af te werken.
Echter er bestaat zoiets als de wet van Murphy maw het een en ander is nog misgelopen. Zo ontbreekt het glaswerk op de koplampen. Niet omdat ze stuk zijn maar het is een gevolg van het perfect rechthoekig maken van iets dat rond moest zijn ( voor mezelf).
Enfin ik kan zo nog een tijdje doorgaan. Ik heb er alsnog het beste van proberen te maken en ik ben van mening als het iets minder is moet je het ook durven tonen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	01 jaguar.JPG
Views:	52
Size:	48.7 KB
ID:	3792   Click image for larger version

Name:	02 jaguar.JPG
Views:	34
Size:	46.9 KB
ID:	3793   Click image for larger version

Name:	04 jaguar.JPG
Views:	35
Size:	45.9 KB
ID:	3794   Click image for larger version

Name:	05 jaguar.JPG
Views:	25
Size:	39.5 KB
ID:	3795  
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote