View Single Post
  #12  
Old 18-03-2009, 18:01
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Het project ligt even in de frigo, of beter gezegd in de remolie...

Wat is er gebeurd? Gisteren heb ik de koetswerkonderdelen afgeplakt om de fluo-rode delen te spuiten met TS-36 fluo-rood. Het spuitwerk was prachtig gelukt, maar bij het verwijderen van de masking tape bleken er redelijk wat kleine vlekjes rode verf onder de maskeertape gekropen te zijn. Ik heb superdunne tape gebruikt om de lijnen te vormen, waarna ik Tamiya masking tape gebruikt heb om de grote vlakken te maskeren. Jammer genoeg bleek de dunne tape niet in staat om alle rondingen en holtes te volgen die door de koetswerkonderdelen gevormd worden. Niet dat ik de tape niet hard genoeg aangedrukt had, maar blijkbaar komt hij gewoon terug een beetje los, in elk geval genoeg om verf onderdoor te laten lopen. De volgende keer zal ik terug de aloude beproefde methode van de BMF gebruiken...

Ook pogingen om met polish pasta de overtollige vlekjes weg te polishen bleken geen soelaas te brengen. Voorzichtig opschuren met micromesh pads hielp wel, maar jammer genoeg zat ik vrij snel doorheen de witte verf zodat de grondverf er weer door kwam piepen. Dat is het moment om te beslissen dat je er beter mee ophoudt, en de boel in de remolie kiepert. Maar uitstel is geen afstel natuurlijk. Zekere niet met zo'n zeldzame kit als deze...

Niet getreurd, ik heb kits genoeg om direct een andere te kiezen die ik ook graag wil bouwen. Eens zien welke het deze keer wordt (ik heb zo al een ideetje) en dan zal er weldra een nieuwe thread opgestart worden.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote