View Single Post
  #17  
Old 09-08-2007, 17:30
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik ook niet... maar... Gulfie volgens mij wel! Die gebruikt iets anders dan wij hoor... Hij zal wel reageren als hij dit leest denk ik.
Daarom dat ik er ook expliciet bijgezet heb: "die ook makkelijk te verkrijgen is voor iedere modelbouwer." Een fabriek van helmvizieren, carrosseriebedrijven en nog van dat fraais vallen daar bij mij niet onder.


Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Ik heb na lang zoeken en proberen een methode gevonden die goed werkt en gemakkelijk is. Wat mij betreft hoeft dat niet meer te zijn en ga ik ook niet verder zoeken of andere dingen uittesten, tenzij de Gunze mannen op een dag idd zoals je al zei een ander drijfgas gaan gebruiken. Dan valt mijn stelling idd in het water. Tot dat het zover is volg ik de doctrine van Dehaene :"je moet de problemen pas oplossen wanneer ze zich stellen"
Iedereen gaat idd zo ver als hij zelf wil en waar hij zelf mee tevreden is. Maar als het op verven en vernissen aankomt, zit ik wel op de eerste rij en moet het juust zijn. Iedereen heeft zijn voorkeuren en op modelbouwgebied is dat zeker niet anders. Superdetailleren van motoren en ander soort mekaniek is (nog) niet echt mijn ding en daarom dat ik mijn modellen steevast als curbsides bouw. (wellicht dat velen ook niet begrijpen waarom ik een motorkap dichtlijm, ook al zit er een motor in). Net zoals jij bij je modellen steevast een stap verder bent gegaan in het superdetailleren, ben ik steeds op zoek naar manieren om mijn verfwerk te verbeteren, want dat is nu eenmaal wat ik graag doe. Het feit dat mijn modelbouwmentor een professionele verver/spuiter van militaire vliegtuigen was, zal hier wel niet vreemd aan zijn.

Gunze is zeker goed, en voor de meeste waarschijnlijk voldoende, maar er is beter te verkrijgen, dus blijf ik zoeken en proberen.
Reply With Quote