View Single Post
  #1  
Old 23-12-2019, 21:25
Wanneke Wanneke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2013
Location: Tremelo
Posts: 278
Ferrari SF70h - K. Räikkönen - Tamiya 1/20

Dag vrienden.
Bijna een nieuw jaar en tijd voor een nieuw model. Ik ben nog steeds bezig aan de Williams FW14B, maar tussendoor was ik niet meer te houden om aan deze te beginnen. De Ferrari SF70H uit 2017, een recente Tamiya kit.

Name:  Kimi_Raikkonen_2017_Malaysia_FP2.jpg
Views: 1047
Size:  450.1 KB

Zoals op de foto hierboven, ga ik de wagen van Kimi Räikkönen bouwen. Momenteel weet ik nog niet welke versie of welke race ik ga bouwen. Doorheen het seizoen zijn er regelmatig kleine aanpassingen aan de wagen gebeurd, dus ik zal wellicht een gulden middenweg zoeken tussen wat ik moei vind en wat realistisch is.
Wat ik ondertussen wel weet, is dat dit 1 van de beste kits is die ik ooit in mijn handen heb gehad. De pasvorm is zo goed als perfect. In die mate dat het aan te raden is om zo veel mogelijk te bouwen voor er verf over te zetten. De marges zijn anders heel klein. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het een makkelijke kit zal worden. De vele kleine winglets en verschillende kleuren met andere afwerkingen (gloss, semi-gloss en matt) zullen een uitdaging worden.
Op onderstaande foto's zijn al een aantal grote onderdelen van de monocoque aan elkaar gelijmd, maar alle naden moeten nog weg gewerkt worden.

Name:  IMG_1994.jpg
Views: 860
Size:  204.6 KB

Name:  IMG_1995.jpg
Views: 1018
Size:  141.5 KB

Voor het idee heb ik ook de cowling, de voorvleugel en de bodemplaat eens bij elkaar gezet.

Name:  IMG_1996.jpg
Views: 905
Size:  215.0 KB

Momenteel ben ik bezig met een aantal tests voor de juiste kleuren en afwerkingen te vinden. Ook de Williams staat de wachten om verder onder handen te worden genomen. De volgende update zal dus wellicht pas voor volgend jaar zijn...
__________________
mvg,
Wannes
Reply With Quote